Wat ik afgelopen week at – weekmenu 2.

Oei. Ik was bijna vergeten mijn weekmenu te delen… Misschien omdat de week is omgevlogen?

Wat ik afgelopen week at – weekmenu 2 | De Groene Keuken

Donderdag : Tsjoem met broccoli en seitan uit World Food Café (p. 33) met rijst.
Een gerecht met véél gember, I like! De combinatie van broccoli en gember is hemels en de seitan is net een spons die de gembersmaak opneemt. Bij gebrek aan chilipeper had ik gemalen cayennepeper gebruikt, maar was er iets te zuinig mee. Maak ik zeker nog een keertje, heerlijk simpel ook.

Vrijdag : Frietjes bij J.’s ouders met een burger met een broodje en sla en andere groentjes ertussen. Lekker.

Zaterdag : Volkorenpenne met een sausje en een groene groente.
Ik wijd hier niet te veel over uit, omdat het een recept is dat in ons magazine komt… Maar ik kan wel zeggen dat het (verrassend) lekker was.

Zondag : Gemarineerde prei – paprika – paksoi met paprika – radijzen en knoflook (allemaal apart) met balletjes van kleefrijst. Als voorafje bruschetta met tomaat (waarvan ik vooral de look en marinade lekker van vind).
Mijn papa houdt heel erg van de Aziatische keuken, vooral Japans en Chinees. En als hij zich laat gaan… dan mogen wij meegenieten (ik heb echt zoveel geluk dat mijn beide ouders heel goed kunnen koken en ook inventief vegan kunnen/willen koken). Ik wist niet dat ik dat prei zo lekker kon vinden.

Maandag : Knolletjes met spinazie, heerlijke saus, gekruide aardappels en gebakken seitan.
Ik blijf weer een béétje mysterieus omdat ook dit een recept voor het magazine was. Dit was superlekker, al zeg ik het zelf. Deze saus is mijn nieuwe drug.
De spelt-seitan van Maya is trouwens heel erg lekker.

Dinsdag : Volkorenspaghetti met dezelfde saus als maandag.
J. moest ’s avonds weer werken en ik werd weer bij mijn ouders uitgenodigd die pasta gingen eten. Ik nam mijn eigen saus mee, aangezien ze toch op moest!

Wat ik afgelopen week at – weekmenu 2 | De Groene Keuken

Woensdag : Kamut penne met gestoofde venkel, ajuin, kruidige tomatensaus en kikkererwten.
Zoals je ziet at ik deze week te veel pasta. Eigenlijk wou ik hier quinoa bij eten, maar J. wou pasta (en ik kan nooit neen zeggen tegen pasta, helaas). Wel een simpel maar geslaagd receptje dit. Binnenkort hier te vinden!

Aten jullie nog lekkere dingen deze week?
Ik moet creatief zijn de komende dagen, want in het groentepakket zaten mijn minst favoriete groenten. Helaas. We maken er wel iets lekkers van!

7 gedachtes over “Wat ik afgelopen week at – weekmenu 2.

  1. Sarah zegt:

    Leuk om je blog te ontdekken! Sinds we alleen wonen eet ik ook geen vlees meer. Tof om dus hier inspiratie op te doen. De lekkerste schotels vorige week waren bij ons pompoen en aardappelen in de schil uit de oven met seitan, en kikkerwtenburgers. Lekker! Groetjes,

  2. Tine zegt:

    Go for it Sara! Ikzelf ben op een missie om me de smaak van mijn minst favoriete groenten en kruiden toch te leren appreciëren. 2 van de 3 (koriander en asperges) zijn al gelukt. Nu die witloof nog.

    Welke groenten heb jij niet zo graag dan?

      • Sara (degroenekeuken) zegt:

        Knolselderpuree al eens geprobeerd? Maar meestal is dat wel vrij uitgesproken van smaak (hangt er vanaf hoeveel aardappel en hoeveel knolselder je neemt).

        Witloof lukt ook ècht niet bij mij. Ik heb het een keertje gegeten toen het heel lang gestoofd had met currypasta erbij. Zo at ik het wel, maar ik denk dat het zo lang gestoofd had dat alle voedingsstoffen eruit verdwenen waren…
        Witte kool eet ik ook niet zo graag, wel rauw of heel eventjes gestoomd, maar dan ben ik een halve kool kwijt en dan moet er nog iets bij de tweede helft gebeuren. En ook van radijzen ben ik niet zo zot, maar het was één busseltje dus die heb ik warm tussen de pasta gedaan (een recept uit de moestuin van mme zsazsa).
        Ik eet dus wel alle groenten, buiten witloof, maar sommige (nog) niet geweldig graag.

Geef een reactie

