Wat ik afgelopen week at – weekmenu 3.

Het is alweer te lang geleden dat ik mijn weekmenu deelde. Ik moet ook toegeven dat ik het de vorige week/weken niet echt heb bijgehouden wat ik at. Gelukkig maak ik van de meeste dingen foto’s:

Donderdag (10/04) : uiteten in De Levensboom
Niets stelt me meer tevreden dan een etentje in De Levensboom. Ik at een sesampannenkoekje als hoofdgerecht, mijn lievelingsgerecht allertijden. Het pannenkoekje is altijd gevuld met seizoensgroenten en een heerlijke saus, puur genieten!

Wat ik afgelopen week at #3 | De Groene Keuken

Vrijdag : Frietjes bij mijn ouders, met zelfgemaakte balletjes in tomatensaus, sla en appelmoes.
Ja het is een gekke combinatie, balletjes in tomatensaus en appelmoes. Maar soms denk ik, als het beide lekker is apart zal het samen ook wel lukken. Zolang de appelmoes en de tomatensaus niet gemixt worden is dat ook zo.

Zaterdag : Auberginelasagne
Nog zo’n heerlijk gerecht waarvan ik altijd hoop dat er een stukje over is voor de dag erna. Goedgekeurd door menig omnivoor. Dit recept komt in De Groene Keuken Magazine, ik hoop dat jullie ernaar uitkijken!

Zondag : Geroosterde pastinaak en zoete aardappel met kruiden, noten en bulgur.
Weer zo’n gerecht dat relatief snel klaar is maar toch heel wat voldoening geeft. Ik ben ergens wel bevooroordeeld want ik zou zoete aardappel makkelijk meerdere keren per week kunnen eten.

Wat ik afgelopen week at #3 | De Groene Keuken

Maandag : uiteten in Kokob met Tofu be gomen tibs (gebakken tofu met spinazie en ajuin), Attir kik alicha (gele spliterwten in zachte saus met kurkuma) en Kokob atkïlt deblik (aubergines, courgettes en champignons in smeuïge tomatensaus).
We gingen naar een concert in de AB (SOHN) en gingen daarvoor eten in Kokob, een Ethiopisch restaurant. Ik vind het eten lekker, J. vindt dat het wat meer spicy mag zijn, en ik vind het vooral tof dat je met je handen moet eten!

Dinsdag : Kruidige champignons, broccoli en seitan van Maya met rijst.
Ook met de broccoli gebeurde iets speciaal, maar daarvoor zul je binnenkort in het magazine moeten kijken. Ik geef toe dat dit gerecht lekkerder was dan ik verwacht had, maar dat is natuurlijk alleen maar tof!

Woensdag : Pasta met radijsjes en kruiden (uit de Moestuin van Mme Zsazsa) en geroosterde bloemkool met een lekker sausje.
De pasta was lekker, maar ik had er meer van verwacht. Het kan zijn dat mijn radijzen een beetje te verrimpeld waren want ze lagen al even in de koelkast. Ik maak binnenkort het gerecht nog eens opnieuw met versere radijzen.
De bloemkool en het sausje waren heerlijk. Bloemkool heb ik pas recent leren appreciëren, ik eet m het liefst geroosterd of licht gestoomd en liefst met een sausje erbij. Dit gerecht voldeed perfect aan die eisen. Maar je zult moeten wachten op het magazine… ; -)

Je ziet dat er bijna niet uit een kookboek gekookt werd in deze week. Binnenkort deel ik een aantal van deze recepten, maar voor sommige zul je dus een kijkje moeten nemen in het magazine (sorry voor de vele teasers!).

2 gedachtes over “Wat ik afgelopen week at – weekmenu 3.

Geef een reactie

