Wat ik afgelopen week at – weekmenu 4.

Ik heb nog maar pas mijn vorige weekmenu gedeeld, maar ik probeer terug op schema te komen. Daarom nu een overzicht van donderdag 17/04 tot woensdag 23/04.

Donderdag : kookworkshop bij Roberto Simone (vd Levensboom)
Roberto maakte een gigantische variëteit aan gerechten klaar, allemaal even lekker. O.a. : gebakken polenta, linzen met lotus, worteltjes met brandnetel, spinazie-avocadosalade, hiziki-radijsjessalade met gebakken tofu, …

Weekmenu 4 | De Groene Keuken

Vrijdag : frietjes bij J’s ouders, met een tofu-seitandriehoek van La vie est belle, met een hoop rucola

Zaterdag : pizza met tomatensaus, paprika, champignons, ananas, ui en artisjok.
We hadden een mini-vrijgezellenfeestje van een vriendin en maakten zelf onze pizza’s (met gekochte bodems – die helaas minder lekker zijn dan zelfgemaakte). Voor mij werd er steeds een stukje zonder kaas gemaakt en verder was het héél gezellig!

Zondag : kamut tagliatelle met pittig gekruide tomatensaus en kastanjechampignons.
Zo simpel, maar zo lekker!

Maandag : eten bij mijn ouders met gebakken aardappels, gestoomde broccoli en kipstuckjes van de Vegetarische Slager.
Broccoli is het allerlekkerst wanneer hij even gestoomd of geroosterd (in de oven) is.

Weekmenu 4 | De Groene Keuken

Dinsdag : quinoasalade, asperges, gebakken snijbietstelen in sojasaus, seitancroquettes van Maya.
Hier zaten weer een aantal gerechtjes tussen voor het magazine (de quinoasalade en asperges op een speciale maar toch heel erg ‘Vlaamse’ manier ; -)).

Woensdag : volkorenpenne met hurry up alfredo saus, geroosterde broccoli en bloemkool.
Hurry up alfredo is één van mijn meest favoriete sauzen, nu was het al een hele tijd geleden en smaakte het eens zo goed. De combinatie met de broccoli en bloemkool is de beste ooit. – Ik laat de boter altijd uit de saus, smaakt even goed.

Hopelijk hadden jullie ook een lekkere eet-week!

Geef een reactie

