Wat ik afgelopen week at – weekmenu 5.

Het is er bijna, het is er bijnaaaa!
Binnenkort hoop ik terug wat meer tijd te hebben om in mijn kookboeken te duiken. Vorige week (24/04-30/04) was een week van vooral makkelijk koken, maar toch lekker en volgens mij ook best gezond (mijn ontbijt + lunches meegerekend – en buiten de wekelijkse frietjes)!

Donderdag : Uiteten bij De Levensboom, Hasselt
Ik had absoluut geen zin om te koken, dat gebeurt soms. Jo stelde een beetje last-minute voor om bij DL te gaan eten. Normaal kan ik niet zo goed tegen beslissingen op de laatste minuut, maar dit vond ik een geweldig idee. Ik at het sesampannenkoekje, de dagschotel en een dessert. Ik zat bomvol, maar ik kan geen ‘neen’ zeggen tegen al dat lekkers…

Vrijdag : frietjes bij mijn ouders, met een ‘steak‘, peperroomsaus en sla.
Blijkbaar ben ik geen fan van peperroomsaus en van de steak ook niet zo erg.

Zaterdag : rauwe worteltjes, sla, een mengeling van gekookte groenten en wat aardappels.
Op het huwelijk van twee vrienden waren we blij met de groenten. Hoera voor groentjes!

Zondag : tagliatelle met tomaten-champignonsaus.
Dit eten we elke week wel onder een bepaalde vorm, ik blijf het heerlijk vinden. Als ik eerlijk moet zijn zou ik het bijna elke dag kunnen eten. (Daarom maak ik ook altijd een beetje teveel, zodat ik ’s middags de overschotjes kan opeten)

Weekmenu 5 | De Groene Keuken

Maandag : spinazie, wortels met look en kruiden, gebakken aardappels en een wheaty burger.
Het moest snel klaar zijn, dus dan ga ik voor iets wat ik al vaker gemaakt heb en een burger. Die wheaty burgers zijn superlekker en met spinazie en wortels kan je mij altijd plezieren. Te bedenken dat ik tot enkele jaren geleden geen spinazie at…

Dinsdag : broccoli met een speciaal sausje, seitan, venkel met courgette en tomatensaus en bruine rijst.
De (heerlijke) broccoli is terug te vinden in De Groene Keuken Magazine. Van de venkel was ik niet gek, ik vond vooral de courgette goed.

Woensdag : potluck met EVA Limburg.
Een gezellige potluck met heel wat lekkers. Zelf maakte ik auberginelasagne (een aangepaste versie uit het magazine). Maar ik kon ook proeven van ‘de beste linzensalade ooit‘, kruiden-pistache falafel, een linzen-mosterdsalade, couscous met asperges en tomaten en basilicumolie, seitan fritty met broccoli en wortel, kervelsoep, spiesjes van vegan mozzarella, …

Donderdag : gebakken groene asperges, volkorenpasta, hurry-up-alfredo saus, prei met  sojaroom en kipstuckjes van de Vegetarische Slager.
Was klaar op een half uurtje, zo makkelijk, maar ik lik er mijn vingers vanaf!

Op naar nog een week vol lekker vegan eten!

Geef een reactie

