Wat ik afgelopen week at – weekmenu 6.

Oef, stilletjes aan begint als terug zijn gewone gangetje te gaan. Hoewel… Ik denk dat regelmatig, maar dan is mijn weekend toch opeens volgeboekt en moet ik de ene avond naar dit en de andere naar dat. Klinkt gezellig voor veel mensen, maar ik ben nogal een huismus. Ik trek er graag op uit, maar ik plof ook graag een avond rustig neer in mijn zetelke met een leuke serie, mooie film of tof boek.

DE GROENE KEUKEN MAGAZINE wordt eindelijk verkocht, Fieke vertelde er ook wat meer over. We vinden het zelf jammer dat er nog geen papieren versie van is, maar hoe meer digitale versies nu verkocht worden, hoe groter de kans dat de volgende editie ook in papier uitkomt. Ondertussen zijn we al inspiratie aan het opdoen en ideeën aan het verzamelen voor editie 2.

Maar goed, ik kom mijn weekmenu nog eens meedelen. Het probleem is dat mijn diners van de afgelopen twee weken er een beetje in flarden bij hangen in mijn geheugen.. Ik zou terug een weekmenu moeten opmaken, zoals ik dat op het begin deed, veel makkelijker. Dus, je krijgt een overzicht van een aantal dagen, waarvan ik het nog wel weet.

Weekmenu 6 | De Groene Keuken

Zaterdag 3 mei : uiteten bij Rosenobel, Antwerpen met “Toast seitan met gebakken seitanworst, currymayonaise, verse munt, komkommerspaghetti, sojascheuten en sla”.
Eerlijk? Ik vond het niet zo geweldig. Het slaatje erbij was heel lekker, maar de toast seitan was niet erg speciaal. Bovendien vond ik de currymayonaise (die voor de gelegenheid veganaise was) nogal zwaar en overheersend. De bediening was wèl heel goed en vriendelijk.

Maandag 5 mei  : Rode linzenstoofpot met wortel
Geïnspireerd op dit recept van de Vegan Challenge. Ik deed er wortel in, in plaats van artisjok, verving het citroensap door appelciderazijn en at er bruine rijst bij i.p.v. quinoa. Heel makkelijk om te maken én lekker!

Dinsdag 6 mei : Quinoapasta met rode pesto, edelgist en rauwe wortel
Hier lag al een heel tijdje een zakje met nog wat quinoapasta, dus die ging op met de rode pesto. Ik vind edelgist er heel lekker bij en rauwe wortel kan ik altijd eten.

Weekmenu 6 | De Groene Keuken

Zondag 11 mei : een kookdemo bij Maya Seitanmakerij
Héél fijn en gezellig, en het beste: we konden al het lekkers opeten. O.a. : makkelijke seitanstoverij, chili non carne, gebakken seitan met mosterdsaus, gemarineerde tofulapjes, seitan-kokos-mangocurry, …

Maandag 12 mei : Gevulde rode paprika met rijst, sojagehakt, tomatensaus, olijven, hazelnoten en spinazie.
Ik kijk heel de winter uit naar de eerste paprika’s om dit gerecht opnieuw te maken. It never fails, en elke keer zit er wel iets anders is.

Dinsdag 13 mei : kamuttagliatelle met tomaten-champignonsaus

Woensdag 14 mei : aardappel en aubergine uit de oven, seitanworsten van Maya én Geroosterde Bloemkool met Tahinisaus.
Mijn ouders kwamen eten en vonden de bloemkool met (vooral) de tahinisaus heerlijk. Ook de aardappel en aubergine was lekker, was een recept uit Veg!

Wat waren de lekkerste dingen die jij afgelopen week at? 

2 gedachtes over “Wat ik afgelopen week at – weekmenu 6.

Geef een reactie

