No-milky-way, 100% Plantaardige Desserts – Stijn De Kock

Het stond al een tijdje op me te wachten, No-milky-way. Een boek vol met vegan desserts.   Toen ik het kreeg, nam ik er uiteraard meteen – vol nieuwsgierigheid – een kijkje in. Maar het liefst neem ik de tijd om rustig in een kookboek te kijken en afgelopen weekend deed ik dat.

No-milky-wat staat vol met plantaardig lekkers. Van een Soufflé van ananas tot Crème brûlée en Meringue. Mijn oog viel vooral op de Chocolademoelleux. Ik kan niet wachten om dat te maken! Jammer genoeg heb ik het ideale bakmateriaal er (nog) niet voor. Daarom probeerde ik de Pannenkoeken en probeer ik zeer snel het Rijstdessert (update volgt later)…

Recensie No-milky-way van Stijn De | De Groene Keuken

Pannenkoeken kan ik altijd eten. Ondanks dat ik mijn eigen, oude vertrouwde recepten heb die ik meestal gebruik, probeer ik graag ook eens een ander recept. En ik was blij dat ik Stijn’s recept voor pannenkoeken geprobeerd heb. Grootste probleem: geen enkele pannenkoek is heelhuids uit de pan gekomen, ze bleven ontzettend fel aan de pan plakken. Nu, ik heb mij niet laten tegenhouden om ze allemaal op te eten. Gelukkig maar, want de smaak zat wel goed!

Als je vaak plantaardig eet en graag af en toe zoet eet, is dit boek een echte aanrader! Het staat boordevol lekkers, o.a. heel wat klassiekers waar Stijn een vegan versie van gemaakt heeft. Ook leuk vind ik de serveersuggesties op het einde van het boek, waarin een aantal  recepten gecombineerd worden met andere recepten of gebruikt worden om een nog lekkerder geheel van te maken.

Een minpuntje vind ik het grote gebruik aan smileys (maar voor hetzelfde geld stoort jou dat helemaal niet). Ook ben ik niet zo gek van de lay-out van het boek.
Uiteraard wegen die minpuntjes niet op tegen het grootste pluspunt: de inhoud van het boek. De recepten zien er lekker uit en de meeste zijn niet te moeilijk. Ook de foto’s zijn duidelijk, wat je meteen een idee geeft van hoe je resultaat eruit zal zien.

Een aanrader dus! No-milky-way is enkel te koop als e-book via VeganistischKoken.be voor €17.

2 gedachtes over “No-milky-way, 100% Plantaardige Desserts – Stijn De Kock

Geef een reactie

