Wat ik afgelopen week at – Weekmenu #7

Donderdag 15 mei : Sobanoedels, gebakken groene asperges met sesamzaad, in sojasaus gemarineerde en gebakken warmoesstengels, gestoofde warmoes(blad) en een Chinese rol van Soto met sojasaus-ketchup.
Best lekker, vooral de groene asperges! J. was wild van de gebakken warmoesstengels, maar minder van de Chinese rol. Ik kon die laatste wel appreciëren, zo voor af en toe (om het makkelijk te maken).

Weekmenu #7 | De Groene Keuken

Vrijdag 16 mei : frietjes bij de schoonouders met een lenteburger van La Vie Est Belle en een slaatje.

Zaterdag 17 mei : Griekse lasagne met aubergine en paprika.
Een variant op een recept uit De Groene Keuken Magazine. Ik zou dit elke dag kunnen eten!

Zondag 18 mei : Pizza!
Heerlijk weer buiten, perfect weer om buiten een lekkere pizza klaar te maken in onze Uuni-oven. Zelfgemaakt deeg belegd met: tomatensaus, paprika, artisjok, olijf, aubergine en een variant op moxarella.

Maandag 19 mei : Broccoli uit de oven met hurry-up-alfredo saus, ovenfrietjes en seitansteak.
Oh my, ik ben verliefd op broccoli, maar de ovenfrietjes waren héérlijk! Ik maak ze snel nog eens en dan plaats ik het recept hier.

Weekmenu #7 | De Groene Keuken

Dinsdag 20 mei : Gevulde rode paprika met rijst, tomatensaus, zongedroogde tomaten, olijven, hazelnoten en sojagehakt.
Mag van mij nu elke week op het menu staan!

Woensdag 21 mei : Linguine met gewokte spitskool, curry en een beetje hurry-up-alfredo.
Mijn mama maakte dit lekkere gerecht. Ik ben niet zo’n fan van kool, maar als het gewokt is kan het beter appreciëren.

Wat was jouw culinaire verblijding van de week?

2 gedachtes over “Wat ik afgelopen week at – Weekmenu #7

  1. Vera zegt:

    Die broccoli met ovenfriet en seitan klinkt echt heel goed!
    Ga je dat hele menu nog on-line zetten? Dan ga ik het zeker eens proberen.

    Aankomende week ook eens iets uit jullie magazine proberen. Zal laten weten wat ik er van vond ^-^

    Mijn culinaire verblijding van afgelopen week was aspergesoep. Stiekem was dat al een verblijding vorige week. Toen maakte ik het voor het eerst in mijn leven. Erg enthousiast over het resultaat. Deze week kon ik nog genieten van een bakje dat ik had ingevroren.

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Ik ga het volgende week nog eens maken, dan zal ik het recept helemaal uitschrijven, foto’s maken en online zetten 😉 Eigenlijk is het heel makkelijk!

      Ik ben erg benieuwd wat je van het magazine/de recepten vindt, dus ja, zeker laten weten 😀

      En aspergesoep is hemels! Ik heb er zelf geen gemaakt dit seizoen.. beetje jammer.

Geef een reactie

