Weekmenu #8

Vandaag is een beetje een feestdag (oh, dat is het ook echt!) want vandaag bestaat mijn blog 3 jaar *toeters en bellen, feest*. Eigenlijk bestaat het al ietsje langer, want ik ben begonnen op blogger, maar omdat ik het daar niet zo tof vond verhuisde ik naar WordPress. En ik vind het hier best tof. Misschien is het wel tijd om het hier nog eens een keertje te restylen… Ik ben best trots dat ik al (minstens) 3 jaar blog. Het is dan wel met ups en downs verlopen, maar het leeft hier nog. En ik vind het hier best tof!

Mijn voornemen was om vanaf maandag een aantal recepten van mijn Pinterest klaar te maken. Helaas ben ik daar compleet in gefaald.. Mijn vooropgestelde weekmenu is dit keer ook de deur uit gegaan, het was telkens meer een ingeving van het moment. Maar, dat betekent absoluut niet dat het niet lekker was, integendeel!

Donderdag 22 mei : Linzen-tempehschotel met spinazie en gebakken aardappels
Simpel, maar lekker. De linzen-tempehschotel blijft mijn ultieme favoriet uit Lekker Ecologisch!

Vrijdag 23 mei : Seitanstoverij met frietjes en een slaatje van sla en rode paprika
Ik ben al een hele tijd op zoek naar hét perfecte recept voor seitanstoverij. Na véél recepten geprobeerd te hebben, denk ik dat ik nu zelf op de goede weg ben om mijn perfecte seitanstoverij te creëren. Heerlijk!

Zaterdag 24 mei : Kamut tagliatelle met pittig gekruide tomaten-wortel-sojagehaktsaus
Mijn klassieker met een twist.

Weekmenu #8 | De Groene Keuken

Zondag 25 mei : Pizza!
Lovely! Zelfgemaakt deeg met tomatensaus, paprika, artisjok, olijven, ui en een variant op moxarella.

Maandag 26 mei : Chili sin carne met bruine rijst.
Ik had ongelooflijk veel zin in comfort food. Meestal is dat een pak frieten, maar dat durfde ik niet toe te geven, dus werd het chili sin carne en dat was heel lekker!

Dinsdag 27 mei : Noedelsoep.
Mijn zin in comfort food was niet over. Het was eigenlijk zo’n dag dat ik niet goed wist waar ik zin in had. En toen opeens daagde het me: noedelsoep. Normaal gezien ben ik er zelfs niet zo zot van, maar deze was zooooo ongelooflijk lekker (al zeg ik het zelf). Eigenlijk moest ik denken aan een foto van een recept van ikbenirisniet. Ik volgde haar recept niet, maar volgde wel haar raad op en deed sesamzaad en sesamolie op de soep. HEERLIJK!
– Recept volgt snel –

Weekmenu #8 | De Groene Keuken

Woensdag 28 mei : Volkorenspaghetti met tomatensaus en gebakken aubergine.
De tomatensaus die ik maakte was de simpelste ooit en toch vond ik ze lekker (J. trouwens ook). De aubergine bakte ik in de pan met zonnebloemolie. Gezond? Waarschijnlijk niet, want veel olie, maar wel lekker!

Ik heb ondertussen deze baguettes ook al enkele keren gemaakt. Overheerlijk, knapperig, veel smaak, pure ingrediënten, kortom: alles wat een goede baguette moet hebben. Ik doe wel 1 1/2 cup witte bloem en 1 1/2 cup volkoren bloem.

(Sorry voor het overmatige gebruik van ‘lekker’ en ‘heerlijk’. Ik heb deze week blijkbaar zeer goed gegeten)

5 gedachtes over “Weekmenu #8

Geef een reactie

