Elke Dag Supergezond – Heidi Swanson

Sinds geruime tijd volg ik Heidi Swanson’s blog 101 Cookbooks. Ze heeft leuke, natuurlijke, vegetarische recepten en haar foto’s zijn prachtig. Ik was dan ook ontzettend blij toen ik een paar jaar geleden haar boek Supernatural Every Day cadeau kreeg van J.
Nu is er nog beter nieuws, want Fontaine Uitgevers geeft het boek in het Nederlands uit! Elke Dag Supergezond staat boordevol geweldige recepten en dromerige foto’s.

Elke Dag Supergezond door Heide Swanson | Recensie door De Groene Keuken

Heidi begint het boek met een handige inleiding over de producten die ze gebruikt en een aantal richtlijnen voor in de keuken. Vervolgens krijg je haar unieke recepten voor ontbijt, lunch, snacks, hoofdmaaltijden, dranken, lekkernijen en bijgerechten. Het nadeel aan dit boek, vind ik als vegan, is dat er tamelijk veel eieren of zuivel in gebruikt worden. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik ze vaak weet te vervangen, zoals elke doorgewinterde vegan dat wel zal lukken. Bij de Yoghurtbiscuits kun je bijvoorbeeld makkelijk sojayoghurt gebruiken. Of bij de Broccoli Gribbiche laat je de eieren er simpelweg uit en heb je toch een lekkere dressing (evt. kan je voor een ‘eiersmaak’ een beetje The Vegg in doen). Ik heb de Broccoli Gribbiche al twee keer gemaakt en vind het overheerlijk! Ook haar recept voor Geroosterde Kikkererwten zijn een schot in de roos.

Elke Dag Supergezond door Heide Swanson | Recensie door De Groene Keuken

Verder wil ik de Komkommer Cooler uit Elke Dag Supergezond zeker proberen (waarin ik de honing zal vervangen door agave of esdoornsiroop). En wat denk je van Gebakken mungbonen met tempé? Of Sperziebonen met dille en seitan? Ik krijg er alvast honger van!

Elke Dag Supergezond door Heide Swanson | Recensie door De Groene Keuken

Elke Dag Supergezond – 256 p. – € 24,95
Fontaine Uitgevers – ISBN 9789059565173

Elke Dag Supergezond door Heide Swanson | Recensie door De Groene Keuken

Een gedachte over “Elke Dag Supergezond – Heidi Swanson

Geef een reactie

