Weekmenu #10

Vanaf vandaag verschijnt mijn weekmenu op maandag. Blijkbaar komt dat net iets beter uit. En dat is misschien ook handiger, zo op een maandag, het begin van een nieuwe week, het begin van weer een week lekker en (meestal) gezond eten!

Weekmenu #10 | De Groene Keuken

Donderdag (05/06) : Linzen-tempehschotel uit Lekker Ecologisch! met een salade van zoete aardappel en rucola.
De salade was een ingeving door een recept dat ik ooit eens gepind had. Het was een heel simpele, maar lekkere salade!

Vrijdag : Een broodje burger (de couscousburger van Garden Gourmet) met komkommer, rucola, wortel, paprika en veganaise, met verse frietjes.
De burger was best lekker, ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Ik vind het heerlijk om superveel groentjes tussen mijn burgerbroodje te doen. Dit keer was het wel heel dik belegd, want ik kreeg het nauwelijks in mijn mond.

Weekmenu #10 | De Groene Keuken

Zaterdag : Kamut tagliatelle met courgette- en wortelnoedels en tomaat-roomsaus (uit De Groene Keuken Magazine).
Deze saus is zo ontzettend verslavend. Ik kan ze zelfs gewoon met een stukje brood opeten. Courgettenoedels zijn trouwens mijn nieuwe favoriet, en ze zijn ontzettend lekker met de saus.

Zondag : Versgebakken baguettes met hummus, guacamole, rode pesto, tomaat-roomsaus, gestoofde spinazie, gebakken paprika en ui, gestoomde broccoli, seitancurry en seitancroc tomaat (+ de restjes van de vorige dag).
Zo fijn, zo’n uitgebreide tafel! Alles was lekker, vooral de seitancurry viel hier in de smaak. De seitancroc tomaat was niet mijn favoriet, ik vond m een beetje papperig…

Weekmenu #10 | De Groene Keuken

Maandag : Volkoren spaghetti met tomatensaus.
Voor veel mensen misschien saai, maar voor mij is dit de hemel. I love spaghetti!

Dinsdag : Kikkererwten met komijn-tomatensaus (uit Veg!) en saag ‘paneer’ van Plantaardigheidjes met bruine rijst en naan.
Die kikkererwten zijn overheerlijk, ik was ze even vergeten, maar nu ik ze terug gemaakt heb, gaan ze weer vaker op het menu staan. Volgens mij had ik iets fout gedaan bij de saag ‘paneer’, want ik vond m niet zo lekker. Het was helemaal niet slecht, maar het had een beetje te weinig smaak. Volgende keer misschien minder zuinig zijn met de kruiden.

Weekmenu #10 | De Groene Keuken

Woensdag : Miso-Noedelsoep
Njamnjamnjam. Elke week, genieten.

Donderdag : Volkoren penne met hurry-up-alfredosaus en gestoomde broccoli.
Snel klaar, maar zo lekker. Vooral de broccoli gaat perfect samen met de saus.

Weekmenu #10 | De Groene Keuken

Vrijdag : Uiteten in De Levensboom.
Overheerlijk eten en geweldig gezelschap! Als voorgerecht had ik het sesampannekoekje. Als hoofdgerecht de sombrero loempia met o.a. rodebietenpuree en bruine rijst, gevolgd door het dessert: appelvruchtencrumble.

Zaterdag : Barbecue voor een vriendin haar verjaardag.
Een bijna volledig vegetarische barbecue, super! Met o.a. vegan balletjes, pastasalade, kikkererwten, rauwe en gegrilde groenten, … Lekker!

Zondag : Pizza met tomatensaus, moxarella, champignons, ui, artisjok, paprika en courgette.
De beste pizza is degene die je helemaal zelf maakt!

Weekmenu #10 | De Groene Keuken


8 thoughts on “Weekmenu #10

  1. De beste pizza’s zijn inderdaad degene die je zelf maakt, mmm!
    En note to self: nog eens gaan eten bij De Levensboom! Ben er nog maar één keer geweest en o, wat was het daar lekker!

  2. Ai wat jammer dat de Saag Paneer tegenviel. Meerdere mensen vonden het juist erg lekker hoor ik altijd. Het is ook geen hele pittige schotel, maar veel hangt natuurlijk ook af van de kruiden. De ene is sterker dan de ander. Hopelijk geef je het nog een keer een kans🙂
    groetjes
    Danielle

    1. Ja hoor, ik ga het zeker nog eens proberen🙂
      Ik werd ook al een beetje gek van het mosterdzaad. Ik had mijn pan heel heet (te heet) laten worden, met als gevolg dat de mosterdzaadjes ALLE kanten uitsprongen toen ik ze in de pan deed… Gevolg was dat ik nogal gestrest aan het koken was, misschien dat er daardoor nòg iets is misgelopen.

Geef een reactie

