Weekmenu #11

Goh, er is weer een week vol met lekkers gepasseerd. Ik deed niet elke avond evenveel moeite om te koken. Snel, lekker en makkelijk, dat zijn vaak de beste gerechten (en het verloopt ook vlot).

Weekmenu #11 | De Groene Keuken

Maandag : Ovenfrietjes met courgette, wortel en seitanstoverij.
Oh oh oh, mijn seitanstoverij is bij deze geperfectioneerd. Hemels lekker is ze nu, J. vond het ook.

Dinsdag : Volkorenspaghetti met tomatensaus en champignons.
De tomatensaus is een bommetje van smaak, ook al is het supersimpel, ik doe er altijd een beetje ui, look, basilicum en oregano in. De champignons had ik even gestoofd met wat peper en tijm.

Weekmenu #11 | De Groene Keuken

Woensdag : Tomatencurry met bloemkool, sperziebonen en aardappel met bruine rijst.
Een recept van forealslife dat ik zeker nog een keer ga maken. Ik deed er wel dubbel zoveel curry in en wat cayennepeper, want mijn curry was mild en ik heb het graag pittig.

Donderdag : Griekse lasagne met aubergine.
In De Groene Keuken Magazine staat een recept voor Auberginelasagne. Aangezien ik geen lasagnevellen meer had, werd het Griekse lasagne en gebruikte ik volkorenmacaroni. Eigenlijk zou ik dit elke dag kunnen eten, maar helaas zou dat niet zo gezond zijn…

Weekmenu #11 | De Groene Keuken

Vrijdag : Frietjes met paprika-rucolasalade en een chipolata van Wheaty.
Mijn mama maakt de beste frietjes, dat gecombineerd met verse paprika en rucola uit de tuin… Njamnjamnjam! De chipolata maakte het af, ik heb niet veel vegan burgers écht graag, maar deze vind ik overheerlijk!

Zaterdag : Tempeh-linzenschotel, salade van courgettenoedels, pittige kikkererwten, couscoussalade, rauwe komkommer en paprika.
We hadden een soort potluck met enkele vrienden. Ik nam de eerste twee gerechten mee. Het recept voor de salade van courgettenoedels volgt snel, het zag er heerlijk uit, is makkelijk, en het wàs ook superlekker. De kikkererwten waren verrukkelijk en de couscous ook. Als hapje voordien hadden we trouwens tortillachips en guacamole (die ook zo verrukkelijk was).

Zondag : Volkorenpenne met tomaten-kruidensaus.
Aangezien we ’s middags de restjes van de dag ervoor opaten, vroeg de avond om iets simpel. Uiteraard wordt dat dan mijn favoriete gerecht ; -).

Weekmenu #11 | De Groene Keuken

Een gedachte over “Weekmenu #11

Geef een reactie

