Recept: Havermout-Banaan Pannenkoeken

Banaan Havermout Pannenkoeken | De Groene Keuken

 

Een tijdje geleden had ik nog 2 overrijpe bananen liggen, maar geen zin in een smoothie. Omdat ik wel zin had in pannenkoeken én in havermout, maakte ik deze heerlijke pannenkoekjes. Ik wacht nu zelfs alweer op een paar overrijpe bananen, helaas gebeurt dat niet zo vaak in mijn Groene Keuken.

Banaan Havermout Pannenkoeken | De Groene Keuken

Havermout Banaan Pannenkoeken

1 cup / 90 gr havermout
1 el amandelen
2 rijpe bananen
1/2 à 3/4 cup / 125 à 185 ml amandelmelk
evt. 1/4 tl vanille-extract

Maak in een foodprocessor of blender havermoutmeel van de havermout. Voeg hier de amandelen bij en maal ze fijn. Voeg als laatste de bananen, 1/2 cup amandelmelk en het vanille-extract eraan toe en blend tot het een smeuïge massa is.

Vind je het deeg iets te vast? Voeg dan geleidelijk aan nog wat amandelmelk toe, maar zorg dat het in totaal zeker niet meer dan 3/4 cup is.

Vervolgens begin je met het bakken van de pannenkoeken! Dit doe je op een middelmatig vuurtje, zorg dat je pan warm genoeg is voor je begint. Ik vind het handig om mijn pan eerst – en tussendoor – in te smeren met kokosolie (met een stuk keukenpapier of een vod dat je in genoeg laagjes plooit zodat je vingers niet verbranden ; -)).

De pannenkoekjes blijven vrij vochtig en smeuïg binnenin, zo’n beetje stevige havermoutpap in pannenkoekenvorm. Als dat is wat je lekker vindt, zijn het de ideale pannenkoeken voor jou. (Hoewel, J. is niet gek op havermout, maar vond de pannenkoekjes wel erg lekker!)

Smakelijk!

2 gedachtes over “Recept: Havermout-Banaan Pannenkoeken

Geef een reactie

