Weekmenu #15

Wat een warme, puffende, zweterige, hete week. Als ik mijn weekmenu – dat niet op voorhand samengesteld was – nu bekijk, merk ik dat het vooral veel lazy food was. Het kon dus gezonder. Ik heb het zondag wel goed gemaakt door ’s middags slaatjes te maken (en uiteraard te eten). Eén salade uit het nieuwe kookboek Choosing Raw (kikkererwten-wortel curry) en tzatziki (dankzij de overdaad aan komkommers uit den hof). Allebei heel lekker en perfect met die zwoele temperaturen.

Weekmenu #15 | De Groene Keuken

Maandag : Groentensoep, margherita pizza (met Daiya mozzarella shreds) en een restje spaghetti.
Een allegaartje aan eten, maar het smaakte mij en J. ontzettend goed. Het was lang geleden dat we een pizza margherita aten, door het gebrek aan vegan kaas die lekker genoeg is. Die Daiya mozzarella shreds zijn een echt geschenk, heel lekker voor zo af en toe. Ik had nog één bol pizzadeeg in de diepvries zitten, vandaar die éne pizza. Groentensoep; omdat er veel prei en lavas uit de tuin kwam,  we courgetten en wortels in de koelkast hadden liggen en omdat J. àltijd zin heeft in soep (en ik ook).

Dinsdag : Noedelsoep.
Dit keer met prei, wortel, paprika, courgette, champignons, paksoi, rijstnoedels, gebakken tofu en look i.p.v. gember. Ik zou deze soep elke week kunnen eten. Elke keer maak ik extra veel, zodat ik de middag erna kan lunchen met de restjes.

Weekmenu #15 | De Groene Keuken

Woensdag : Pad Thai.
Uitgenodigd bij de liefste vriendin, kregen we Pad Thai voorgeschoteld. Zelf was ze er niet zo tevreden over (’t is een geweldige kok, maar ze ontkent dat), maar mij smaakte het heel goed. Groentjes die nog knapperig zijn en lekkere saus, ideaal!

Donderdag : Macaroni met vegan kaassaus en gekarameliseerde ui (minimalist baker).
Nummer ikweetnietmeerhoeveel in mijn queeste naar de beste vegan mac’n’cheese. Mijn zoektocht gaat voort, maar ik vond deze vrij lekker. J. was er niet zo zot van. Vooral de dag nadien (restjes!) was de smaak nog beter. De saus wordt dankzij de gebakken aubergine lekker romig, de ui was een heerlijke toevoeging en de broodkruimels mag je niet overslaan.

Weekmenu #15 | De Groene Keuken

Vrijdag : Broodje met zomerburger van La Vie Est Belle, gebakken ui, komkommer en rucola met frietjes.
Eigenlijk was het te heet voor frietjes, ik dacht niet dat ik ooit zou zeggen dat de weersomstandigheden mijn zin in frieten zou temperen, maar het is zo. Ik at dus tamelijk weinig frieten. De burger was wel heel lekker, die zomerburger van LVEB is mijn meest favoriete burger ooit (buiten zelfgemaakte dan…).

Zaterdag : Pizza baguettes met tomatensaus, look, ui, paprika, olijven en artisjok.
’s Ochtends brunchten we uitgebreid met pannenkoeken (de derde dag op rij, oeps). Gevolg was dat we ’s middags geen honger hadden. Een stokbrood dat lag weg te kwijnen, maar dat ik ’s avonds dan in dienst stelde om pizza baguettes van te maken. Geen uitgebreide maaltijd, maar eerlijk gezegd genoeg met zo’n uitgebreid ontbijt en op zo’n warme dag.

Zondag : Volkorenspaghetti met tomatensaus.
Ahja, want op zondag eten wij spaghetti (ook een beetje met pesto) en nadien een kléin stukje raw lemon cheese cake.

Volgende week wordt het terug gezonder, slaatjes en veel groenten enzo.

3 gedachtes over “Weekmenu #15

Geef een reactie

