Weekmenu #18

Vorige week vergat ik mijn weekmenu op te schrijven. En tegen het einde van de week was ik eigenlijk al vergeten wat ik maandag, dinsdag en woensdag had gegeten. Maar deze week maak ik het goed. Ik heb weliswaar geen foto’s van de gerechten die ik at, maar jullie krijgen één behind the scenes van de eerste fotosessie voor de volgende editie van De Groene Keuken Magazine. Ik sta er soms zelf niet bij stil, maar er kruipt echt veel werk in het fotograferen van gerechten. Veel afwas en rommel trouwens ook. Het voordeel is dat het resultaat (meestal) wel goed is en dat we al dat lekkers nadien kunnen oppeuzelen.

Maandag : Miso-Noedelsoep
Deze keer maakte ik de soep met bruine rijstnoedels, komkommer, wortel, lente-ui, rode paprika en sojascheuten. Gek dat ik vroeger geen enkel ‘brokje’ in mijn soep wou en nu verliefd ben op deze soep.

Dinsdag : Griekse lasagne met aubergine, groene en rode paprika.
Mijn favoriet, gebaseerd op een recept uit DGK Magazine (het enige verschil is dat ik penne gebruik ipv lasagnebladen en paprika toevoeg).

Woensdag : Uiteten in De Levensboom.
Ik nam, as usual, het sesampannenkoekje en als hoofdgerecht de dagschotel met Thaise loempia, gierst en verschillende lekkere groentjes. Het was heel gezellig en ook een beetje spannend omdat ik de eerste keer een aantal taarten leverde aan de Levensboom en zo mijn eerste stappen als kleine cateraar zette.

Donderdag : Frietjes met seitanworst en salade van rucola, zongedroogde tomaat en gebakken ui.

Vrijdag : Spaghetti met tomatensaus.
Soms heb ik gewoon zin in iets ontzettend simpel, meestal is dat spaghetti met tomatensaus. En dat smaakt ontzettend goed.

Zaterdag : Vegan pizza!
Het was alweer een tijdje geleden dat ik nog pizza maakte. Dit keer belegd met tomatensaus, look, kruiden, rode ui, rode paprika, artisjok, olijven en ‘pizzakaas’.

Zondag : Aardappels met sperziebonen en een vegan burger.
Vroeger was het bijna elke dag aardappels, waardoor ik na een tijdje ècht geen aardappels meer wou eten. Nu eten we het nog af en toe, 1 à 2 keer per week, en dan smaakt dat. Overdaad schaadt ofzoiets ; ).

IMG_3389-2


One thought on “Weekmenu #18

  1. Haha, dat van te veel aardappels vroeger ken ik… Wij eten nu ook nog zelden aardappels, en als ze op het menu staan is het onder de vorm van wortel- of broccolipuree of geroosterde rozemarijnaardappeltjes in de oven. Yum!

Geef een reactie

