Weekmenu #19

Bij deze beloof ik dat er binnenkort meer blogposts aankomen. Ik moet wel, want ik heb me ingeschreven voor Vegan MoFo! Heel spannend, want ik weet ècht niet of ik genoeg tijd ga hebben om hier veel te schrijven. Er staan in elk geval nog wat leuke dingen op het programma, dus er zal sowieso iéts geschreven worden. Maar ik hou het kort vandaag en ga ineens over tot de orde van zaken:

Weekmenu #19 | De Groene Keuken

Maandag : Ravioli gevuld met champignons en olijven. Saus: verse tomatensaus met ui en kruidenolie.
Mijn mama maakte verse ravioli en wij mochten meegenieten. Dit is echt wel de topper van deze week.

Dinsdag : Cheezy broccoli soep en kaasbroodjes.
Voor de volgende editie van De Groene Keuken Magazine heb ik vegan kaasbroodjes gemaakt. Ze zijn ècht heerlijk, ik zou ze elke dag kunnen eten. Oh, en ze gingen perfect samen met de soep.

Woensdag : Sperziebonen-kikkererwten-aardappel-tomatencurry met bruine rijst.
Gemakkelijk, lekker, comfort food. Soms is dat alles wat je nodig hebt.

Donderdag : Frietjes met een zuurdesembroodje (gevuld met seitanworst, paprika, komkommer en kiemen).
Lang geleden dat we nog eens frieten van de frituur aten. We hebben het geluk een frituur die in plantaardig vet frituurt in onze buurt te hebben. Maar als ik eerlijk mag zijn smaakte mijn zelfgemaakt broodje beter dan de frieten.

Weekmenu #19 | De Groene Keuken

Vrijdag : 3 soorten pasta
Mijn ouders deden hun best, ze maakten 3 soorten pasta klaar: penne met saus van zongedroogde tomaten, linguine met gebakken salie en linguine met rode pesto. Vooral de saus van zongedroogde tomaten was verrukkelijk.

Zaterdag : Pizza met tomatensaus, kruiden, look, rode ui, paprika, artisjok, olijven en “pizzakaas”.
Ik zal verklappen dat de “pizzakaas” een recept is voor in ’t volgende magazine, maar het is wel gebaseerd op moxarella. Persoonlijk vind ik mijn versie lekkerder, er zit heel wat meer smaak in. Maar J. heeft het liever sober en is meer fan van de moxarella. De pizza was goddelijk, de korst uitrollen en eventjes laten rusten maakt het deeg wat dikker, en dat is fijn voor de afwisseling.

Zondag : Noedelsoep met prei, courgette, wortel, rode paprika, sojascheuten en rijstnoedels.
Ondertussen ben ik bekend voor mijn overvolle kom noedelsoep, zodat ik de dag erna een geweldige lunch heb met een (of twee) hete kommen soep. Slurpen is noodzakelijk, je m’excuse.

Een gedachte over “Weekmenu #19

  1. Vera zegt:

    Leuk dat je ook mee doet met de vegan MoFo! Ik ook, en ook ik vraag mij ernstig af of het gaat lukken veel te posten. Daarom maar proberen het simpel te houden 😉

    Ik ben heeeel benieuwd naar de kaasbroodjes.

Geef een reactie

