Weekmenu #21

#VeganMoFo #5

Afgelopen donderdagavond werd ik een beetje ziek, het is te zeggen ik voelde me slapjes en had keelpijn. Het leek alsof er een griep zat aan te komen… Helaas was dat ook net de dag dat we gingen uiteten in De Levensboom. Meestal doe ik me daar tegoed aan een twee- of driegangen menu maar nu hield ik het beperkt tot een hoofdgerecht. Gelukkig werd mijn eetlust er niet zoveel minder op en voel ik me vandaag al veel beter. Het is precies of mijn ziek-zijn niet doorbreekt. Ik vraag me af of dat komt door gezond(er) te eten, door (een beetje) minder stress, of dat het gewoon een gelukkig toeval is.

In elk geval, het was weer een smulweek. Ik maakte ook nog een verrukkelijke soep voor een paar middagen, de soep komt in het magazine en is ècht een voltreffer – al zeg ik het zelf. En taart, oh ja, ook lekkere taart. Maar binnen een dikke twee weken kunnen jullie dat allemaal zelf bekijken in de tweede editie van De Groene Keuken!

Weekmenu 21 | De Groene Keuken

Maandag : Knapperige tempékoekjes, auberginepakketjes gevuld met kikkererwtengehakt, gegrilde aubergine en kerrierijst.
Allemaal uit Veggie voor Starters, kijk hier.

Dinsdag : Cheezy Broccoli Soup uit Blisfull Bites en kaasbroodjes
Comfort food op z’n best. Nee echt, die soep blijft verrukkelijk, elke keer ik ze maak/eet en de kaasbroodjes smaken me elke keer nog meer (binnenkort in De Groene Keuken)!

Woensdag : Broccoli Gribbiche met seitan.
Receptje dat ik gisteren postte. Zeer lekker en zeer makkelijk voor op een doordeweekse dag te maken, zelfs al heb je niet veel tijd.

Weekmenu 21 | De Groene Keuken

Donderdag : Uiteten in De Levensboom: spaghetti van ’t huis.
Als je in De Levensboom niet weet wat te eten, de spaghetti van ’t huis (of de dagschotel) is altijd een goede keuze. Deze spaghetti heeft me nog nooit teleurgesteld.

Vrijdag : Frietjes met zomerburger van LVEB.
Deze week was onze frietjesdag terug op vrijdag, zelfgemaakte frietjes van de schoonouders.

Zaterdag : Stamppot / Stoemp met seitanworst.
Nog ééntje voor het magazine! De seitanworst is uiteraard zelfgemaakt en wederom lekker (ahja, ik zet echt niks in ’t magazine dat niet lekker is hé ;- )). Ik had extra gemaakt en zelfs dat is al op! Het is zo oerdegelijke Belgische / Nederlandse kost, maar ook zo’n perfect comfortpotje.

Zondag : Kamut tagliatelle met tomatensaus.
Ah, de klassieker der klassiekers. Makkelijk na een dag foto’s maken en bewerken en artikels schrijven en bewerken. (En om het helemaal af te maken, aten we in de zetel)

Weekmenu 21 | De Groene Keuken

Hadden jullie ook een fijne eet-week?


7 thoughts on “Weekmenu #21

  1. Ik vind mijn eigen creaties altijd prima smaken. Maar verder vooral een ‘snelle’ eetweek. Niet echt tijd voor uitgebreid koken gehad. Komt wel weer. Eigenlijk zorg ik altijd wel dat ik fijn/lekker eet. Want dat vind ik heel belangrijk. Ik sta liever vroeger op dan dat ik iedere dag een boterham moet eten ofzo.

    1. Ik ook! Alleen als ik echt geen tijd heb, eet ik ’s ochtends een boterham of ontbijtgranen uit een pak.
      En er zijn inderdaad momenten dat je geen tijd (of zin) hebt om uitgebreid te koken… Maar dat zorgt soms weer voor wat inspiratie in de weken erna😉

Geef een reactie

