Cucumber Cooler – Choosing Raw

#VeganMoFo #7

Cucumber Cooler from Choosing Raw | De Groene Keuken

Toen ik een aantal jaren geleden blogs begon te lezen en bekijken, was Choosing Raw één van de eerste vegan blogs die ik volgde. Ik vond het best een intrigerend blog, want het werd geschreven door iemand die niet alleen voedingsdeskundige was, maar ook bezig was aan een doktersopleiding. Haar recepten waren minstens even interessant, want het was niet alleen vegan maar vaak ook raw. Allemaal gezonde recepten die er daarom zeker niet minder lekker uitzagen.

Een paar maanden geleden kwam Gena’s eerste boek uit: Choosing Raw. Making raw foods part of the way you eat. Het is een heel interessant boek dankzij de beknopte, maar toch boeiende en to the point uitleg die je de eerste 91 pagina’s van het boek krijgt. Het boek is niet volledig raw, maar wel volledig vegan. Gena eet ook niet 100% raw, het komt erop neer dat ze het gezond vindt om veel rauwe voeding in je maaltijden te includeren, maar ook gekookte granen e.d. zijn een deel van een goed dieet.

Cucumber Cooler from Choosing Raw | De Groene Keuken

Omdat ik zo blij ben met mijn nieuwe sapmachine, probeerde ik een sap uit haar boek. De Cucumber Cooler onderging een grondige smaaktest. Het resultaat was positief! Ik gebruikte in plaats van peer wel appel en geen kokoswater. Daarnaast zat er (uiteraard) komkommer, munt en limoen in dit lekkere sapje. Het was heel erg verfrissend, helemaal niet waterig. Ik zou dit best de hele dag kunnen drinken. Nog een pluspunt eraan was dat er helemaal niet veel pulp van komkommer en appel komt. Volgende keer probeer ik het wel met een peer, maar aangezien onze appelboom al geplukt was, was dat handiger dan een peer (die boom moeten we namelijk nog plukken).

Probeer dit verfrissende sapje zeker ook eens!


2 thoughts on “Cucumber Cooler – Choosing Raw

Geef een reactie

