Eggplant Bucatini – Vegan Italiano

#VeganMoFo #8

Gisteren was er geen blogpost omdat ik moest werken, aan het magazine moest werken én -leukst van allemaal- omdat J. verjaarde gingen we in de Levensboom eten. Het was weer verrukkelijk! Op die ontelbare keren dat we er al geweest zijn heeft het nog nooit teleurgesteld. Trouwens, als je een langsgaat, probeer dan zeker de vegan kaastaart eens!*

Eggplant Bucatini from Vegan Italiano | De Groene Keuken

Donderdag kwamen mijn schoonouders eten, meestal doe ik dan extra mijn best. Dit keer wou ik hen, uiteraard, ook iets lekkers voorschotelen maar het toch niet te ingewikkeld maken. Daarnaast had ik ook niet zo veel keuze, want er lagen enkel nog twee aubergines in de koelkast (en er hingen nog paprika’s en courgetten aan de plant). Ik haalde Vegan Italiano van Donna Klein uit de (kook)boekenkast en begon er grondig in te neuzen. Het boek stond al zo’n dik half jaar in de kast en ik had er nog niks uit klaargemaakt. Het werd dus tijd. Mijn oog viel op de Bucatini with Eggplant and Roasted Peppers én op Eggplant Cacciatore. Daar was die eeuwige twijfel weer, in tijden van zulke nood doe ik beroep op mijn meest trouwe klant: J. Na veel wikken en wegen koos deze voor de Bucatini.

Een gerecht dat -voor mij- typisch is voor de Italiaanse keuken, simpel maar lekker. Het meest ingewikkelde aan dit gerecht is dat je de paprika’s moet roosteren in de oven en de velletjes er nadien moet af prutsen. Ik vraag me trouwens af waarom dat bij het ene stuk paprika zo vlotjes gaat en bij de andere per centimeter. Verder deed ik niet veel aanpassingen aan het recept, ik gebruikte 2 ipv 1 aubergine, deed er geen kappertjes in, gebruikte rigatoni ipv bucatini en gebruikte tomatensaus ipv gehakte tomaten. Iedereen vond het resultaat geslaagd, eenvoudige kruiden en toch boordevol smaak. Een gerecht dat ik zeker nog eens ga maken!

Eggplant Bucatini from Vegan Italiano | De Groene Keuken

* Voor degenen die het nog niet weten: sinds kort ben ik een klein cateringzaakje begonnen en lever ik taarten aan de Levensboom: Hoera!

4 gedachtes over “Eggplant Bucatini – Vegan Italiano

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Hi Elsie,
      Nee dat klopt, er staat geen recept. Mijn thema voor de Vegan Month of Food is namelijk ‘Cooking from the Books’. Ik kook dus zoveel mogelijk uit kookboeken en laat hier dan weten wat ik er van vond 🙂
      Er komen wel nog enkele recepten aan hoor deze maand, maar dan geef ik ze meestal aan met ‘Recept’ in de titel.

Geef een reactie

