Weekmenu #22

#VeganMoFo #10

Blijkbaar heb ik deze week helemaal niet zo veel foto’s gemaakt van mijn eten. Eigenlijk was het een week waarin ik niet veel heb moeten koken, wat ik niet zo erg vond want het was druk genoeg. Ik zit met een constante spanning aangezien we volgende week (!!!) de tweede editie van De Groene Keuken Magazine lanceren. Het is altijd spannend om zelf alle recepten, foto’s, artikels, uiteindelijk in een mooie opmaak te zien verschijnen. Nog even afwachten…

Maandag : Ravioli
Een receptje voor De Groene Keuken Magazine #2. Lekker, èch lekker.

Dinsdag : Gebakken aardappels met rode biet en een wheaty steak.
We gingen eten bij mijn ouders en mijn mama maakte lekkere rode bietjes. Hoe vaker ik deze eet, hoe beter ik ze vind. Binnenkort eens een sapje van maken!

Woensdag : Uiteten in de Loving Hut.
J. en ik waren woensdag 3 jaar getrouwd, om dat te vieren wilden we graag eens iets anders doen. De Loving Hut in Leuven stond al een hele tijd op de planning, dus dachten we dit meteen eens uit te proberen. We namen loempia’s en tarorolletjes als voorgerecht, crêpe met preivulling, seitan en een trio van slaatjes en op het einde een stukje taart om te delen. Hoewel het niet echt een restaurant uitstraling heeft, en eerder lijkt alsof je er een snelle hap gaat eten, was het toch lekker.

DonderdagRigatoni met geroosterde paprika en aubergine (Vegan Italiano)
Een goed gerecht dat ik zeker nog eens maak (vooral J. was er fan van).

Eggplant Bucatini from Vegan Italiano | De Groene Keuken

Vrijdag : Uiteten in de Levensboom.
Ja, ik weet het, het lijkt nu alsof wij heel vaak gaan uiteten maar deze date met vrienden stond al lang op de planning en daarbovenop was het J. zijn verjaardag. Geen enkele plek is beter om te vieren dan de Levensboom. Ik nam de dagsoep -pompoen- als voorgerecht en de dagschotel -met seitanstoverij- als hoofdgerecht. Perfect.

Zaterdag : Frietjes met seitanworst, appelmoes, slaatje, sjalottensaus en ketchup.
Alles huisgemaakt door mijn ouders, behalve de seitanworst, die maakte ik zelf. Beste maaltijd ooit.

Zondag : Lasagne met geroosterde groenten (paprika, aubergine en courgette).
Ondanks dat het blijkbaar wel in de smaak viel, vond ik het zelf niet zo lekker. Geen idee waarom, misschien te veel kruiden gebruikt. Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak.


3 thoughts on “Weekmenu #22

Geef een reactie

