Weekmenu #23

#VeganMoFo #14

De voorbije week was niet echt spectaculair qua eten, geen culinaire hoogstandjes, hoewel er wel een paar hoogvliegers waren. Deze week moet dat anders worden. Ik heb gisteren door een grote stapel kookboeken gebladerd, met mijn lijstje van nog-aanwezige-groenten in de hand. Daar is een mooi overzicht uit gekomen met wat ik deze week kan kokkerellen. Normaal gezien zou me dat wat meer inspiratie en inhoud moeten geven om over te bloggen. Daarnaast komt er deze week trouwens nog meer leuks, maar daar vertel ik jullie morgen alles over!

Weekmenu #23 | De Groene Keuken

Maandag : Champignonrisotto
Aangezien J. vorige keer zo enthousiast was en hij voor de zoveelste keer vroeg om deze risotto nog eens te maken, zwichtte ik. Alhoewel, zwichten kan ik dat moeilijk noemen, aangezien ik twee bakjes champignons gekocht had met deze risotto in mijn gedachten…

Dinsdag : Gewokte groene kool met curry en pasta
Zo’n recept waarvan ik niet op voorhand wist of het wel geslaagd zou zijn. Maar dat was het, ik heb er al opnieuw zin in – en dat voor iemand die niet zo zot is van kool.

Gewokte groene kool met curry | De Groene Keuken

Woensdag : Chili van sojagehakt, wortel en paprika met een tomatencurry van aardappel en sperziebonen, met bruine rijst en tortillachips.
Easy cooking. Chili en curry’s vind ik perfecte gerechten om veel van te maken en de rest in de diepvries te steken. Vandaag was zo’n dag dat ik geen zin had om uitgebreid te koken, dus kwamen deze twee hete gerechten uit de vriezer en maakte ik er wat rijst mee klaar. We aten het in de zetel op, soms zijn zulke dingen voor mij genieten.

Donderdag : Roergebakken sesambloemkool (uit Veg!) met een Oosterse filet van Provamel en bruine rijst
Zoals ik zei, een lekker gerechtje die sesambloemkool. De Oosterse filet is ook een lekkere burger, die we van tijd tot tijd eens eten. Ik deed trouwens nog wat extra sojasaus op mijn bloemkool en rijst.

Sesambloemkool uit Veg! | De Groene Keuken

Vrijdag : Frietjes, sla en een zomerburger van La Vie Est Belle.
Terug naar de gewoonlijke routine met frietjes op vrijdag.

Zaterdag : Uiteten: Risotto van pompoen en champignons.
We gingen uiteten met vrienden in Antwerpen, het was lekker, maar helaas werd ik ietsje later ziek… Dat zette natuurlijk een domper op het feest.

Zondag : Gemarineerde gebakken tofu, paprika, pittige warme komkommer en snijbonen in tomatensaus met rijst.
Het was een klein Aziatisch feest bij mijn ouders. Ik moet de recepten eens vragen, want het was allemaal geweldig lekker.


One thought on “Weekmenu #23

Geef een reactie

