Baked Eggplant Parmezan – 500 Vegan Recipes

#VeganMoFo #16

Vandaag maakte ik een gerecht klaar uit 500 Vegan Recipes van Celine Steen en Joni Marie Newman500 Vegan Recipes is een heel dik boek – niet moeilijk met zoveel gerechten – met jammer genoeg geen foto’s. Foto’s in een kookboek zijn voor mij geen vereiste, maar het is wel heel leuk om te kijken hoe een gerecht er zou moeten uitzien. Bij dit boek vind ik het extra jammer omdat Celine Steen mooie foto’s maakt. Er staan zoveel recepten in 500 Vegan Recipes die ontzettend lekker klinken, maar ik had er nog maar twee uit geprobeerd.

Eggplant Parmesan from 500 Vegan Recipes | De Groene Keuken

J. koos de groente van de dag. (Helemaal niet) Verbazingwekkend was dat aubergine. Na een aantal boeken bekeken te hebben, besloot ik de Baked Eggplant Parmezan uit bovengenoemd boek te maken. Een supersimpel gerecht dat maar 15 minuten duurt om voor te bereiden en dan een half uurtje in de oven moet. De aubergine wordt in de lengte in schijven gesneden en vervolgens bedekt met een mengeling van o.a. broodkruimels. De aubergine parmezan proefde niet echt hetzelfde naar wat ik me herinner van het originele gerecht, maar het was wel lekker. Niet iets om elke week te maken, maar misschien wel voor zo af en toe. Ideaal ook om de restjes spaghetti van gisteren mee op te eten.

Eggplant Parmesan from 500 Vegan Recipes | De Groene Keuken


5 thoughts on “Baked Eggplant Parmezan – 500 Vegan Recipes

  1. Ik vind Celine’s foto’s ook zo mooi, gelukkig staan er in haar andere boeken wel veel meer.🙂 Ik heb niet per se een probleem met kookboeken zonder foto’s (ergens vind ik het wel leuk dat je dan zelf kan bedenken hoe het gerecht eruit komt te zien?) maar individuele recepten vallen zo wel minder op. Bij 500VR ontdek ik volgens mij elke keer dat ik het boek opensla wel weer een nieuw recept dat ik nog niet had bekeken. Het is dan ook extra leuk om reviews met foto’s online te vinden. Je aubergine ziet er lekker uit!🙂

Geef een reactie

