Marbled Banana Bread – Isa Does It

#VeganMoFo #18

Marbled Banana Bread from Isa Does It | De Groene Keuken

Nooit heb ik zo fel naar een boek uitgekeken als naar Isa Does It  van – hoe kan het ook anders – Isa Chandra Moskowitz. Zoals voor vele vegans is ze ook mijn heldin. Al haar boeken vind ik enorm tof en inspiratievol. Ik heb al enkele gerechten uit Isa Does It klaargemaakt en er heeft er nog maar eentje een beetje van teleurgesteld. Aangezien we een aantal overrijpe bananen liggen hadden, besloot ik om daar iets mee te doen. Ik maakte een tijd geleden al bananenmuffins uit Isa Does It die ontzettend lekker waren. Nu was het tijd voor bananenbrood. En niet zomaar een bananenbrood, maar gemarmerd bananenbrood. Ik heb mijn eigen recept daar wel voor, maar ik wou dit keer iets anders proberen.

Marbled Banana Bread from Isa Does It | De Groene Keuken

Ik paste wel enkele dingen aan, zo gebruikte ik de helft volkorenbloem en de helft witte bloem in plaats van enkel witte bloem. Ook vond ik de hoeveelheid suiker nogal veel (3/4 cup), dus gebruikte ik 1/2 cup kokossuiker, een hoeveelheid die volgende keer nog wat omlaag mag aangezien het tamelijk zoet was. Buiten het feit dat de cake dus iets minder zoet mag zijn, vond ik het resultaat geweldig lekker. Dit is zo ontzettend snel klaar, je gebruikt er je overrijpe bananen mee waar je toch niet veel anders mee kunt aanvangen en het is puur genieten.

Om te bakken gebruik ik trouwens de cacao van Joannusmolen, echt een aanrader, geeft een goede, pure chocoladesmaak.

 


4 thoughts on “Marbled Banana Bread – Isa Does It

Geef een reactie

