Weekmenu #25

Vorige week lieten we ons een beetje gaan, we gingen namelijk twee keer naar de frituur. Oeps. Niet gezond, geen goede gewoonte, ik weet het. Maar met alle drukte konden we het niet-koken en ultieme comfort food gebruiken. Dan ga ik me er ook maar niet verder slecht over voelen.

Eind december hoop ik dat de drukte wat gaan liggen is en dat ik over iets meer en iets anders kan bloggen dan over wat ik de afgelopen week gegeten heb. Hier liggen een aantal kookboeken te schreeuwen om aandacht… daar moet ik dus dringend werk van maken.

Weekmenu #25 | De Groene Keuken

Maandag: Wrap met pompoenhummus (van de AH), paprika, komkommer, pompoenpitten, gerookte tempeh en wortelsalade.
Oh wow, dit moét ik nog eens maken. Ik was verbaasd hoe lekker en hoe simpel dat dit was, vooral omdat het ‘ik gooi alle restjes uit de koelkast bij elkaar’-gerecht was.

Dinsdag : Kikkererwten en zoete aardappel masala met spinazie, peas pillaw en naan.
De masala was een gerecht van consciëntieus cookie. J. vond het geweldig, ik vond het lekker maar iets té zoet. De zoete aardappel maakt het hele gerecht vrij zoet van smaak en dat vind ik niet zo tof bij avondeten. Ik ga het wel nog eens maken, maar dan met wat minder zoete aardappel.

Weekmenu #25 | De Groene Keuken

Woensdag : uiteten in De Levensboom.
We hadden iets te vieren, dus gingen nog eens naar ons lievelingsrestaurant. We namen als voorgerecht het sesampannenkoekje dat overheerlijk was (knapperige kraakverse groentjes, lovely). Als hoofdgerecht namen we ‘het bord van de eekhoorn’, een verzameling van dingen die op de kaart stonden.

Donderdag : Frietjes met een herfstburger van LVEB tussen een broodje (met veel rauwe wortel)
De eerste keer frietjes, ze smaakten trouwens enorm goed.

Weekmenu #25 | De Groene Keuken

Vrijdag : Noedelsoep
Dit keer maakte ik de soep met prei, selder, wortel, paprika, champignon en spinazie. Ik deed er ook iets meer miso in, omdat ik miso geweldig vind. Soms kan ik echt dagen zin hebben in deze soep en spijt hebben als ze op is. Moest J. ook zo gek zijn op deze soep, zou ik ze elke week twee keer maken.

Zaterdag : Frietjes met een wheaty steak (en voor mij rauwe worteltjes)
Die rauwe worteltjes werden vooral gegeten om me minder schuldig te doen voelen over de frietjes, omdat ik zo ‘toch nog groenten gegeten heb’. Maar ze smaakten opnieuw heel goed.

Zondag : Spaghetti met tomaten-paprika-wortelsaus en vegan parmezaan.
’t Is nog altijd zo dat ik op zondag liefst iets makkelijk maak (of heel soms iets ingewikkeld), spaghetti ligt dan voor de hand. Pasta stelt me trouwens zelden teleur.

Groetjes van onze twee nieuwe gezinsleden!

Weekmenu #25 | De Groene Keuken


4 thoughts on “Weekmenu #25

  1. Kom dan maar eens frietjes eten in Gent, een enorm aanbod aan vegan snacks en sausjes, onweerstaanbaar!🙂 je gerechtje met pompoenhummus ga ik ook eens maken, klinkt heerlijk. Waar haal je je tempeh en marineer/rook je ze nog?
    Groetjes🙂

  2. Hmm, ik heb nu al twee dagen enorm veel zin in die wrap met pompoenhummus! En die noedelsoep moet ik zeker ook eens proberen! Altijd spijtig wel als jij en je wederhelft niet even enthousiast zijn over dezelfde gerechten, dat gebeurt hier ook: het spaghetti vs. risotto dilemma😉 Ook snel wat rauwkost eten bij de frietjes om zich minder schuldig te voelen over het gebrek aan groentjes is hier trouwens een gekende truk😀

  3. Hoe gaat het met je honden? Ik vond het zo’n leuke foto, ze lijken namelijk op onze hond uit Bulgarije die wij eerder dit jaar kregen, en waarvan ik geen idee heb wat voor ras het is…..

Geef een reactie

