Weekmenu #26.1 Ontbijt

Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik nog een weekmenu gepost heb (dat is het ook, bijna 2 maanden geleden)! Maar ik wou het jaar goed beginnen door gezonder en gevarieerder te eten en dan ineens ook mijn weekmenu’s beter bij te houden. Vanaf de 12e januari houd ik mijn volledige menu bij, dat wil zeggen dat ik zowel mijn ontbijt, lunch als diner opschrijf. Ik vrees wel dat mijn boekje nu snel gaat vol geraken. Verder zou ik in dit nieuwe jaar ook nog wat meer willen bewegen, mijn menu’s beter op voorhand plannen en meer bloggen. Maar ik geef mezelf wat speling met die “goede voornemens”.

Vandaag begin ik met mijn ontbijt, misschien haal je er ook wat inspiratie uit.

Weekmenu #26.1 Ontbijt | De Groene Keuken

Maandag 12 januari
2 croissants waarvan 1 met choco en 1 met frambozen-pruimenconfituur. 
Zo lekker! We brachten de croissantjes mee van bij VegaVerso, omdat vegan croissants nu eenmaal niet makkelijk te vinden zijn, laten we ons altijd verleiden tot een ontbijt met deze schatten.

Dinsdag 13 januari + Woensdag 14 januari
Banaan-pindakaassmoothie
Ik beloof dat ik niet elke dag hetzelfde ontbijt ga eten. Mijn lievelingssmoothie passeert meestal de revue als ik ’s ochtends weinig tijd heb, of simpelweg ècht zin heb in deze smoothie.

Donderdag 15 januari
Gestoofde appels met knapperige havermout
Dat klinkt misschien een beetje vaag, maar het was een ontzettend lekker ontbijt. Zo lekker dat ik het recept binnenkort moet delen.

Weekmenu #26.1 Ontbijt | De Groene Keuken

Vrijdag 16 januari
Bananenijs met cacao, cacao nibs en chiazaad
Ik weet dat het gek is om bananenijs te eten in het midden van de winter, maar ik had er zo enorm veel zin in. De cacao nibs erbij zijn zo ontzettend lekker, een beetje stracciatella-ijs-achtig.

Zaterdag 17 januari
Banaan-pindakaassmoothie
Oeps.

Zondag 18 januari
Havermout met amandelpulp
Nu moet ik proberen om dit niet te vaak te eten, zodat mijn ontbijt er gevarieerd uitziet. Dat betekent nog wat recepten met amandelpulp verzinnen!

Weekmenu #26.1 Ontbijt | De Groene Keuken


4 thoughts on “Weekmenu #26.1 Ontbijt

  1. Ziet er allemaal lekker uit! Ik moet ook meer gaan variëren met het ontbijt… Vorig jaar kocht ik zo’n boekje (Cook’s One Line A Day) om er al m’n menu’s in te schrijven, maar natuurlijk ben ik er nog niet in begonnen. Maar ik heb de verhuis als uitvlucht, daarna vlieg ik er vollebak in!🙂

Geef een reactie

