Weekmenu #26.2 Lunch

Zowel J. als ik zijn ’s middags brood eten een beetje beu. Niet echt brood op zich, maar de ‘simpele’ broodjes wel, de laatste tijd aten we vaak gewoon brood met wat wilmersburger of broodbeleg van vers & veggie. Dat zijn we dus beu. Maar dat betekent wel dat ik heel wat creatiever moet zijn om ons ’s middags met smaak te doen eten. Uiteraard vind ik dat helemaal niet erg, alleen kost het wel wat meer tijd. Plannen is dus noodzakelijk!

Weekmenu #26.2 Lunch | De Groene Keuken

Maandag 12 januari
Restjeslunch: spaghetti, rijst met spinazie-currysaus, broodje met cashewkaas en seitancurrywrap.
Voor de duidelijkheid: ik heb niet alles samen opgegeten, denk niet dat dat zo smakelijk zou zijn. Elk gerecht op zich was wel heel lekker, dus ik ga zeker niet klagen.

Dinsdag 13 januari
Broodje met avocado, sla, wortel en paprika
Heel eenvoudig, maar eigenlijk ook heel lekker. Als je avocado tussen een broodje doet, heb je helemaal geen smeersel, veganaise of iets anders nodig.

Woensdag 14 januari
Broodje hummus grill van VegaVerso
Als we gebak gaan leveren bij VegaVerso, eten we ofwel daar een broodje ofwel nemen we er mee thuis. Eigenlijk ga ik altijd graag leveren, gewoon omdat ik weet dat ik dan één van hun lekkere broodjes kan eten. De cashewkaas is mijn favoriet, maar deze hummus grill volgt daar toch netjes achter.

Donderdag 15 januari
Quinoa met tomatenpasta, kruiden, kikkererwten en champignons. Sla met wortel en olijven.
Mijn quinoa-experiment was niet zo’n groot succes, het was zeker niet slecht, maar niet wauw (en ik wil altijd ‘wauw’-eten als ik er een beetje moeite in gestopt heb). Het was wel lekker om met het frisse van de rauwe groentjes af te wisselen!

Weekmenu #26.2 Lunch | De Groene Keuken

Vrijdag 16 januari
Restjeslunch: quinoa met wortel en spinazie. Veldsla met groene paprika, olijven en cashew crema. Olijven. Cheezy broccoli soep.
Een uitgebreide lunch dus, zo mag dat van mij elke dag zijn. Met de spinazie en wortel toegevoegd aan de quinoa vond ik het al heel wat lekkerder. Opnieuw een fijne afwisseling met de rauwe groenten erbij.

Zaterdag 17 januari
Broodje met violife kaas en veldsla. Broodje met mini wheenies van wheaty. Rijstpap.
Past niet echt in mijn gezonder-eten voornemens, maar het smaakt wel heel wat beter als je een tijdje geen vegan kaas of worstjes meer hebt gegeten. Ik kreeg zaterdag trouwens ontzettend zin in rijstpap, dus maakte ik dat maar ‘snel’ klaar.

Zondag 18 januari
High Tea met EVA Limburg.
Zondag aten we geen echte lunch en ook geen echt avondeten, omdat we naar de high tea van EVA Limburg gingen. Deze ging door in De Levensboom. Het begon met het beste gerecht allertijden: sesampannekoekje met knapperige groenten. Dat werd gevolgd door een hartige pompoentaart en pompoen met curry – geroosterd zuurdesembrood met zuurkool en gerookte tempeh – chocomousse en chocoladetaart – appelcrumble en een pannenkoekje met banaan


Geef een reactie

