Weekmenu #26.3 Diner

Ik probeerde een aantal nieuwe dingen uit voor het avondeten, waaronder enkele pareltjes. J. en ik maakten samen seitan (met glutenmeel), een recept uit Viva Vegan! dat nog héél vaak herhaald gaat worden. Vooral J. Is er enorm enthousiast over, spreading the seitan word, Hail Seitan!

Weekmenu #26.3 Diner | De Groene Keuken

Maandag 12 januari
Dal van rode linzen met platbrood.
Zo verwarmend deze licht pittige dalsoep. Ik moet het recept dringend uitschrijven om het hier te plaatsen, want ik wil dit lekkers niemand onthouden. Het platbrood was niet slecht, maar heeft nog wat verbetering nodig.

Dinsdag 13 januari
Volkorenspaghetti met hurry up alfredo, gestoofde prei en champignons.
De combinatie tussen de hurry up saus en prei is eigenlijk lekkerder dan ik dacht. Maar prei is ook zo één van die groenten die ik vroeger probeerde te ontwijken en nu heel graag eet…

Woensdag 14 januari
Broodje met rode seitan en cashew crema (uit viva vegan!), sla en wortel, olijven en frietjes van aardappel en zoete aardappel.
De rode seitan was dus een groot succes, de cashew crema pimpten we met een aantal smaakmakers, want vonden we zo maar een beetje flauwtjes van smaak. Woensdag was dus zo’n beetje junk fooddag, maar dan gezond!

Weekmenu #26.3 Diner | De Groene Keuken

Donderdag 15 januari
Pizzabroodjes met broccolisoep
Snel klaar, makkelijk en lekker!

Vrijdag 16 januari
Frietjes met sla, appelmoes en een wheaty steak.
Zei ik eerder al dat mijn mama de beste frietjes maakt? Friet + appelmoes is trouwens een geweldige combinatie, maar misschien is dat omdat ik appelmoes geweldig vind bij alles.

Zaterdag 17 januari
Tagliatelle met truffel.
’s Avonds was ik alleen thuis, dus vroegen mijn ouders om bij hen te komen eten. Pasta met truffel? Daar zeg ik geen neen tegen.

Zondag 18 januari
High Tea met EVA Limburg.
Zoals ik eerder al zei, organiseerden we een vegan high tea met EVA Limburg. Aangezien we pas om 18u30 thuis kwamen en nog helemaal voldaan waren, aten we geen avondeten.

Weekmenu #26.3 Diner | De Groene Keuken


One thought on “Weekmenu #26.3 Diner

Geef een reactie

