HelloFresh veggie box

Hello Fresh Veggie Box | De Groene Keuken

Een tijdje geleden kreeg ik de kans om de nieuwe HelloFresh box uit te proberen. De bedoeling van de HelloFresh box is dat je na het werk niet meer naar de supermarkt moet, maar een box met ingrediënten èn recepten voor 3 of 5 maaltijden thuis geleverd krijgt. Het zijn makkelijke recepten die snel klaar zijn, zo kun je in ongeveer 30 minuten een verse maaltijd op tafel zetten. HelloFresh beweert ook zoveel mogelijk producten van het seizoen en uit de regio te gebruiken (maar hierover lees je dadelijk meer).

Aangezien er bij de Hello Fresh boxen geen vegan optie is, koos ik voor de veggie box en gaf de dierlijke producten aan mijn ouders. Eigenlijk stelt zich daar probleem nummer 1 al. Niet alleen vind ik het niet leuk om niet-vegan producten te krijgen, voor de recepten die bij de box geleverd worden heb je alle ingrediënten nodig. Nu ben ik zelf wel inventief genoeg om iets anders ervoor te gebruiken of ze simpelweg weg te laten, maar het idee van makkelijk, snel, niet-naar-de-supermarkt gaat zo wel een beetje verloren.

De recepten in de box zijn wel snel klaar en ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen handig is om verse producten aan huis geleverd te krijgen en een zelfgemaakte maaltijd in een mum van tijd in elkaar te flansen. Wat ik gemaakt heb was ook lekker – maar uiteraard paste ik elk recept wel aan (van veggie naar vegan). Een beetje jammer was ook dat een aantal ingrediënten van buiten Europa kwamen en niet in het seizoen waren, ondanks dat ze wel melden ‘zoveel mogelijk’ lokaal en seizoensgebonden producten te gebruiken. Als de helft van de ingrediënten lokaal zijn, is dat fijn, maar nog niet helemaal goed.

Zolang er dus geen vegan optie komt bij HelloFresh ga ik het zeker niet zelf kopen. Bovendien is zo’n box ook tamelijk prijzig: €43 voor 3 maaltijden voor 2 personen. Als ik al mijn ingrediënten in de biowinkel koop, kom ik nog goedkoper uit.

Hello Fresh Veggie Box | De Groene Keuken

Hello Fresh Veggie Box | De Groene Keuken

Hello Fresh Veggie Box | De Groene Keuken


One thought on “HelloFresh veggie box

  1. Het idee van zo’n pakketten vind ik ook leuk, maar omdat er nog geen plantaardige variant bestaat heb ik nog niks besteld. En ik vind het ook best duur. Ik kan er zeker inkomen dat veel mensen de prijs minder een issue vinden, omdat ze geen / minder tijd hebben om boodschappen te doen en te moeten denken wat ze koken. Tot nu toe vind ik het wel leuk om zelf te kiezen wat we eten en ook zelf boodschappen te doen…

Geef een reactie

