The Green Kitchen Travels – David Frenkiel & Luise Vindahl

VeganMoFo4
Tell us about a weird food combo that you love

Jammer genoeg ben ik niet meer te vinden voor gekke combinaties qua eten (als kind vond ik chocomelk geweldig bij alles, maar dan ook echt alles, zelfs bij frietjes). Daarom deel ik vandaag een kookboek review!

Cookbook Review: The Green Kitchen Travels | De Groene Keuken #veganmofo #vgnmf15

Na The Green Kitchen pakken Luise en David van Green Kitchen Stories opnieuw uit met een prachtig boek! In The Green Kitchen Travels delen ze de ervaringen die ze opdeden tijdens hun wereldreis. Geïnspireerd door al het moois wat ze zagen en het lekkers dat ze aten, delen ze recepten uit China, de VS, Vietnam, Marokko, Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, India, Bali, Sri lanka en uit hun thuislanden Zweden en Denemarken. Je kunt al raden dat dit heel wat lekkers heeft voortgebracht!

Cookbook Review: The Green Kitchen Travels | De Groene Keuken #veganmofo #vgnmf15

Ik hou van de minimalistische vormgeving gecombineerd met de mooie foto’s, interessante inhoud en goede recepten. Vaak vind ik het vervelend als er veel uitleg of ‘verhaal’ bij een recept staat, maar in The Green Kitchen Travels vind ik het net boeiend om dit te lezen. Naast goede fotografen en receptontwikkelaars, kunnen Luise en David namelijk ook geweldig goed vertellen. Nog meer pluspuntjes aan dit boek is dat alle vegan en glutenvrije recepten zo staan aangegeven. Soms was het wel wat verwarrend als een recept met honing bijvoorbeeld wel werd aangegeven als veganistisch. Dat is uiteraard snel op te lossen door het te vervangen door agavesiroop (meestal gebeurt dit ook in het boek, maar ik denk dat ze het af en toe gemist hebben). Andere vegetarische recepten kunnen dan weer makkelijk vegan gemaakt worden door de roomboter te vervangen door een plantaardige variant. Ongeveer 3/4 van de recepten zijn vegan, de rest is vegetarisch en kan meestal makkelijk geveganized worden.

Cookbook Review: The Green Kitchen Travels | De Groene Keuken #veganmofo #vgnmf15

Wat kijk ik er naar uit om vaker uit dit boek te koken! O.a. het noten-zadenbrood, chocolade-bonenchili, amandelkoekjes, dal curry en de Marokkaanse salades staan op mijn to-cook-lijstje. De gerechten die ik al uit dit prachtige boek maakte waren telkens overheerlijk! De Siciliaanse caponata was de lekkerste caponata die ik al at, het enige wat ik aan het recept wijzigde was de hoeveelheid kappertjes (een beetje minder dan aangegeven). Ook de masala dosa met munt-kokos-raita en mango chutney was verrukkelijk. In plaats van raita serveerde ik het met vegan tzatziki, omdat ik teveel komkommers had en niet echt een kokosfan ben. De moussaka van zoete aardappel en aubergine ga ik zéker opnieuw maken. Ik maakte trouwens de portie voor 4 personen voor J. en mij, zodat ik de dag nadien nog kon genieten van de restjes als lunch.

Kortom, een grote aanrader deze The Green Kitchen Travels!

The Green Kitchen Travels  bevat 256 blz, wordt uitgegeven bij Gottmer Uitgevers Groep en kun je kopen via o.a. bol.com of in de Standaard Boekhandel en kost €24,95.


3 thoughts on “The Green Kitchen Travels – David Frenkiel & Luise Vindahl

  1. The Green Kitchen en The Green Kitchen Travels staan allebei ook op mijn verlanglijstje. Idem als Julienne dus!
    Ooit, ooit wil ik de tijd vinden om uit ál mijn kookboeken te koken. Maar toch blijf ik er steeds nieuwe bij kopen…

Geef een reactie

