De lekkerste vegan restaurantmaaltijd

VeganMoFo6
Re-create a restaurant meal

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet vaak een gerecht heb proberen na te maken dat ik op restaurant at. Meestal is het gewoon niet zo lekker als op restaurant en dat frustreert me. De vroegere crew van De Levensboom (Hasselt, België) kon echter geweldig lekkere vegan stoverij maken. Het was een zoete, licht-zure, versie met veel saus en veel seitan, heerlijk! Omdat ik zo gek was op hun seitanstoverij, omdat het begin dit jaar Vegan Stoofvlees-frietdag was en simpelweg omdat het zo een klassieker is, besloot ik aan mijn eigen recept te werken. Ik deelde mijn resultaat net voor de Vegan Stoofvlees-frietdag en vind het nog altijd een hit!

Seitanstoverij | De Groene Keuken

Nu we toch over restaurants bezig zijn… Mijn ultieme vegan dining experience was in Lucky Leek in Berlijn. De eerste keer dat we naar Berlijn gingen vond ik het er al heerlijk, maar de tweede keer was het -zo mogelijk- nog beter. Het was zelfs zo lekker dat we er twee dagen na elkaar gaan eten zijn. Niet alleen is het eten er ontzettend lekker, het is ook een mooi restaurant, ze hebben lekkere wijn èn je wordt supervriendelijk onthaald Als je dus ooit in Berlijn bent, zeker bij de Lucky Leek gaan dineren!

5 gedachtes over “De lekkerste vegan restaurantmaaltijd

Geef een reactie

