Vegan vrienden!

VeganMoFo8
Reach out! Make a new vegan friend & tell us about it.

Vegan vrienden… tot zo’n jaar geleden dacht ik dat het nooit zou gebeuren. Maar op 28 september 2014 meldde ik me bij Bite Back aan als activist, mijn eerste actie volgde niet veel later. Het duurde nog even voor ik andere activisten beter leerde kennen, want ik ben nu eenmaal niet zo goed in contact leggen. Gelukkig zijn veel van de leukerds bij Bite Back daar wel goed in!

Voordien kende ik enkel andere vegans via internet en dat is tof, maar toch niet helemaal hetzelfde. Het is zoveel fijner om in real life met anderen dezelfde ervaringen te delen en over zoveel dingen hetzelfde te denken (en toch nog regelmatig van mening te kunnen verschillen). Al snel voelde ik me helemaal thuis in deze vegan community. En ik voel me helemaal niet snel thuis bij iemand en al zeker niet in een groep. Voor mij is het een ontzettend unieke ervaring om zoveel gelijkgestemden tegen te komen en met zoveel mensen goed te kunnen opschieten. Ik heb het niet echt makkelijk om nieuwe contacten te leggen en ben niet goed in mezelf open te stellen naar anderen toe. Dat ik een aantal van deze Bite Backers al als vriend beschouw – vaak omdat we ook meer kunnen delen dan ‘enkel’ datgene wat zo belangrijk voor ons is, veganisme en activisme – wil dus veel zeggen.

Mijn doel was om iets voor de dieren te doen, door activist te worden bij een dierenrechtenorganisatie (en dat is nog steeds de reden waarom ik actief ben bij Bite Back). Maar ik heb er ook wat voordeel voor mezelf uitgehaald door al deze nieuwe fijne mensen te leren kennen.

Vegan friends | De GRoene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Je leert vanzelf heel wat vegans kennen als je je aanmeldt bij een dierenrechtenorganisatie zoals Bite Back of een vegan organisatie (bijvoorbeeld BE Vegan, dat zijn ook supertoffe mensen!). Nieuwe vegan kennissen is een fijn bijkomend voordeel, uiteraard is het hoofddoel dat je iets goed aan het doen bent, want je verspreidt veganisme door op straat te komen, mensen aan te spreken, actie te voeren, … en als je dat wilt, kun je achteraf altijd lekker vegan gaan uiteten!

3 gedachtes over “Vegan vrienden!

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Ja inderdaad! Bij mij bleven de contacten met mensen die ik via EVA leerde kennen altijd vrij oppervlakkig, dus dat was wel een beetje jammer.. (EVA Limburg is natuurlijk ook niet zo heel groot). Maar bij BE Vegan zijn er zeker ook toffe mensen!

Geef een reactie

