Isa Does It – Isa Chandra Moskowitz

VeganMoFo12
Tell us about your favourite cookbook!

Isa Does It review | De Groene Keuken

Over mijn favoriete kookboek vertellen is niet makkelijk. Ik heb namelijk een grote verzameling kookboeken:

Als ik er dan toch ééntje moet kiezen, kies ik voor Isa Does It van de vegan queen, Isa Chandra Moskowitz. Het boek is nog niet zo superoud, maar behoort wel al tot mijn meest-gebruikte kookboeken. Als er van mij één Engelstalig kookboek vertaald mag worden naar het Nederlands, dan is het dit boek.

Isa Does It review | De Groene Keuken

Tijdens de vorige Vegan MoFo maakte ik haar Marbled Banana Bread, dat recept heb ik inmiddels al wat aangepast (lees: veel minder suiker) en wordt hier nog regelmatig gemaakt. Ook de Sticky orange chicky stier-fry viel goed in de smaak. De Roasty soba bowl with miso-tahini dressing is eigenlijk het enige gerecht wat ik uit dit boek maakte en dat wat minder was, maar nog altijd lekker. Isa’s recept voor Malai Kofta is één van de lekkerste versies die ik van dit gerecht al probeerde… wat me eraan doet denken dat ik het zeker nog eens moet maken! Het recept wat ik al het meest gemaakt heb uit dit boek is de Creamy sundried spaghetti with broccoli. Dit gerecht is zo hemels, zo verrukkelijk… Het doet me denken aan een vegetarische pasta die ik als kind altijd nam in een restaurant waar we vaak met de hele familie gingen eten. Het is ontzettend simpel maar voor mij staat het voor puur comfort food dat ik het liefst onder een dekentje in de zetel met een leuke film eet.

Isa Does It review | De Groene Keuken

Als je dit boek dus nog niet hebt, koop het snel! Want zoals je ziet is niet alleen de inhoud ontzettend goed, maar ziet het er ook echt mooi uit. Het heeft een leuke vormgeving en dankzij de prachtige foto’s krijg je meteen zin om te koken.

En nog snel een kijkje in mijn kookboekenkast:

Kookboekenkast | De Groene Keuken

Kookboekenkast | De Groene Keuken

Kookboekenkast | De Groene Keuken

14 gedachtes over “Isa Does It – Isa Chandra Moskowitz

  1. Julienne zegt:

    Wauw, wat een collectie! Ik heb onlangs nog eens gekuist in mijn boekenkast, en heb veel ‘omnivore’ boeken weggedaan als de recepten niet makkelijk veganiseerbaar zijn. Nu heb ik nog ongeveer 3 vakken van een IKEA Kallax kast over.

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Ja, ik ben een beetje verslaafd aan kookboeken (kopen)… Maar ik vind echt niets zo ontspannend als ’s avonds in de zetel door kookboeken bladeren 🙂
      Ik ga binnenkort ook wel eens grote kuis houden, denk niet dat er veel boeken weg gaan, maar toch een paar. (en boeken wegdoen, is terug meer plaats voor nieuwe hé ;))

  2. fiekefatjerietjes zegt:

    Superleuk, boekenkastfoto’s! Ik heb, net zoals Julienne, een hele tijd geleden enkele vegetarische/omni boeken weggedaan, omdat ik alleen de écht leuke wou over houden. Nu ben ik mijn andere boeken aan het opruimen, om meer plaats te maken voor nog meer kookboeken. De wishlist is lang, maar elk zijn hobby/verzameling zeker? 😉

Geef een reactie

