Lunch on the go

VeganMoFo19
Lunch on the go

Omdat ik héél dicht bij huis werk, eet ik ’s middags altijd thuis en moet ik mijn lunch bijna nooit inpakken. Af en toe gebeurt dat natuurlijk wel eens en dan neem ik heel vaak restjes van de vorige dag mee of een salade. Als ik thuis eet zijn het meestal ook restjes of een salade als lunch, maar regelmatig ook brood, liefst zelfgemaakt maar dat lukt me helaas niet altijd. Een quiche of frittata is ook héérlijk als lunch. Heb je trouwens al eens de korstloze quiche uit de afgelopen lente-editie van De Groene Keuken Magazine geprobeerd? Ik vind ze echt heerlijk! Een aangepaste versie staat trouwens op Heerlijk Plantaardig. Als ik daar restjes van over heb, vind ik het het allerlekkerst om ze tussen brood op te eten. Het doet me wat denken aan een broodje met omelet…

Korstloze Quiche | De Groene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Als ik snel een lunch moet voorzien, maak ik vaak mijn couscoussalade met kikkererwten en wortel. Deze salade is echt op een kwartiertje klaar, maar is wel lekker en vult goed. Of als ik op het einde van de week nog een paar groenten in de koelkast liggen heb, maak ik een pastasalade met restjes.

Wat is jouw favoriete lunch? Ik ben altijd in voor makkelijke lunch-ideetjes!


4 thoughts on “Lunch on the go

  1. Ik neem vaak soep mee naar het werk, met erbij een boterham met vb. hummus. Ook durf ik al eens tabboulé of een pastasalade maken. Restjes van de avond ervoor neem ik ook af en toe mee, want we hebben een microgolf op het werk. Handig!

Geef een reactie

