RECEPT: Havermout met appel uit de oven

VeganMoFo23
Autumn equinox eats

Omdat ik vandaag weinig tijd heb om iets te schrijven en om te koken, deel ik één van mijn favoriete recepten uit De Groene Keuken Magazine Herfst 2014. Het is een heerlijk verwarmend ontbijtrecept, dat echt heerlijk is op een druilerige herfstochtend (want jaaaaa, het is herfst – het weer spreekt voor zich)!

Ik deelde deze Havermout met Appel uit de Oven ook al met Heerlijk Plantaardig. Als je het gerecht maakt, kun je het daar ook beoordelen, maar uiteraard hoor ik ook hier graag je kritiek op het recept. Fijne herfst en smakelijk!

Havermout met Appel uit de Oven L De Groene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Havermout met Appel uit de Oven
4 personen

2 cups / 200 gr havermout
1 tl kaneel
snuifje nootmuskaat
1 1/2 tl bakpoeder
1 el lijnzaad
2 cups / 480 ml amandelmelk
1/4 cup / 60 ml ahornsiroop
2 tl vanilla extract
2 appels1/4 cup / 40 gr rozijnen of veenbessen
1/2 cup / 50 gr walnoten

Verwarm de oven voor op 180°C.
Doe de havermout, bakpoeder, kaneel en nootmuskaat in een grote kom en meng door elkaar. Voeg hier het lijnzaad, melk, ahornsiroop en vanille extract aan toe en meng opnieuw.
Hak de walnoten fijn en voeg de helft hiervan, samen met de rozijnen, toe aan het mengsel. Snij of rasp de appels fijn en voeg ook deze toe.
Meng alles goed door elkaar en doe het mengsel in een ovenschaal van ong. 24 x 14 cm. Strooi de overgebleven walnoten erover heen.
Plaats 30 à 35 minuten in de oven.

Havermout met Appel uit de Oven L De Groene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Havermout met Appel uit de Oven L De Groene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Een gedachte over “RECEPT: Havermout met appel uit de oven

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Yum! Dat het herfst is, heb ik deze ochtend aan den lijve mogen ondervinden… Helaas was mijn regenbroek niet meer zo waterdicht als ik dacht en heb ik de hele dag met een natte broek op het werk gezeten. Nu, thuis, verwen ik mezelf met een kommetje dampende havermoutpap met notenmelk!
    Deze versie probeer ik zeker ook eens, lijkt me heerlijk op een koude zondagochtend 🙂

Geef een reactie

