Het einde van Vegan MoFo

VeganMoFo30
Fusion Challenge!

De laatste dagen had ik helaas geen inspiratie meer voor Vegan MoFo, maar ik ben eigenlijk al blij dat ik zoveel blogposts heb kunnen bedenken! Ondertussen ben ik al druk bezig aan de wintereditie van De Groene Keuken Magazine. Aangezien ik het bloggen deze maand zo leuk vond hoop ik dat de komende maanden vol te houden. Ik doe deze week mee aan de #kookboekweek dus daar verschijnt zeker nog een blogpost over!

Vandaag neem ik niet deel aan de fusion challenge maar wil ik wel de schatten delen die ik dankzij deze Vegan Month of Food heb ontdekt.

Insides of a bitterbal

Vegan bitterballen met champignonvulling!! Ik kende Bonnie’s blog al, maar deze bitterballen zijn by far de beste ontdekking van deze vegan maand. Ik wil ze graag snel proberen, dus oktober gaat een beetje een testmaand worden van alle lekkere dingen die ik heb zien voorbijkomen. [Foto door Eating with the Rabbits]

Boards and Knives heeft niet zo heel veel gepost voor deze month of food, maar haar Cheezy Squash Scalloped Potatoes zien er héérlijk uit. Nu krijg ik als het herfst wordt – en vooral als het vroeger donker wordt – altijd zin in comfort food en dit ziet er uit als perfect troosteten.
[Foto door Boards and Knives]

Mijn Duits is echt vreselijk (ik heb het dan ook nooit geleerd), maar Von veganen Küchengelüsten und andere Dingen is een prachtig blog! Ik heb ontdekt dat Zwetschken pruimen zijn en deze pruimencake met amandelkorst ziet er echt overheerlijk uit.
[Foto door von veganen Küchengelüsten]

Ik volg Elephantastic Vegan al een tijdje op Instagram, maar haar blog staat ook vol met geweldige recepten. De Pomegranate Gin Fizz lijkt me een heerlijk drankje, en wie het liever zonder alcohol heeft kan simpelweg de gin eruit laten.
[Foto door Elephantastic Vegan]

En één van mijn favoriete blogs allertijden verbaasde me nogmaals met Vegan Courtesan au Chocolate geïnspireerd door de fantastische film ‘The Grand Budapest Hotel’. Mouthwatering
[Foto door Seitan is my Motor]

Er waren trouwens ook een paar thema’s die ik zelf heel leuk vond om over te schrijven, hier is mijn top 5:
1. Make a traditional local dish – blijkbaar vind ik het echt superfijn om oude, ‘klassieke’, gerechten te veganiseren. Want ook ‘Most retro recipe‘ vond ik fijn om te doen en ‘Recreate a meal from your childhood‘ was er ook zo ééntje.
2. Make/Eat something inspired by a book or a film – hiermee zou ik wel een hele maand gevuld kunnen krijgen!
3. Tell us about your breakfast – ik hou van ontbijten, dus dit was een opdracht die ik met veel plezier invulde.
4. Make a dish using all seasonal produce – omdat ik graag met het seizoen meekook, vond ik dit ook ontzettend leuk om te doen. Als je het als opdracht krijg, probeer je blijkbaar toch extra creatief te zijn.
5. Kitchen tour time – vond ik vooral fijn om van andere bloggers te zien!

Tot snel!

3 gedachtes over “Het einde van Vegan MoFo

Geef een reactie

