Een cadeautje voor jou! — WINACTIE LIMA —

Wat is er nu leuker dan cadeautjes krijgen? Juist, cadeautjes uitdelen! Of, dat vind ik toch. En dankzij Lima heb ik niet alleen zelf een cadeautje gekregen, maar kun jij ook ééntje winnen. De ideale periode zo tijdens Dagen Zonder Vlees. Misschien is dit de laatste stimulans om er de laatste dagen nog helemaal voor te gaan, of misschien helpt dit je wel om een plantaardig eetpatroon aan te houden, zelfs na die 40 dagen? Hoe dan ook, Lima voorziet je graag van een leuk pakketje met:

LIMA WINACTIE | De Groene Keuken

De tamari van Lima koop ik zelf altijd in grote flessen en wordt hier vaak gebruikt, ik vind de smaak veel lekkerder dan gewone sojasaus. Voor een snel sausje heb je aan de ginger sojasaus genoeg, je moet er niet veel meer aan toevoegen. De maïswafels kun je in plaats van rijstwafels gebruiken, ik vind ze bijvoorbeeld lekker met pindakaas en chocola of pindakaas en jam. De rijstdrankjes zijn goed om een smoothie of havermout mee te maken, maar ik vind de gewone rijstdrink ook perfect om warme choco mee te maken omdat het zo al wat zoeter van smaak is. J. is fan van de drink met mokka (en het is een handig formaat om mee te nemen). Somen kun je gebruiken in noedelsoep of een wokgerechtje en als je wat verse groenten aan de veggie mix toevoegt heb je een makkelijke lunch. De yannoh granenkoffie is één van mijn nieuwe favoriete drankjes, ik vind gewone koffie erg lekker, maar ik reageer sterk op cafeïne (als ik twee tassen koffie drink stuiter ik de hele dag door, maar word ik wel moe in mijn hoofd – vaak bibber ik er zelfs van). De smaak van granenkoffie is niet hetzelfde, het is wat zoeter van smaak, maar zeker om lattes of speculooslatte mee te maken vind ik het heerlijk.

Dus, ben je benieuwd om deze producten een keer uit te proberen? Laat dan een reactie achter met welk product jou het lekkerst lijkt en wat je ermee zou maken. Voor een extra kans om te winnen kun je De Groene Keuken liken op Facebook en dit hier ook laten weten. Je kunt reageren tot volgende week zondag (20/3) 23u59!


49 thoughts on “Een cadeautje voor jou! — WINACTIE LIMA —

  1. Wat lijkt het me heerlijk om dit pakket te winnen.
    Mijn receptideetje’:
    Een banaan die “te rijp” dreigde te worden in de vriezer gestopt.
    Deze uit de vriezer in stukjes snijden en in de blender steken, samen met rijstdrank en yannoh instant.
    Blenden maar en genieten van een heerlijk ijsje of smoothie, afhankelijk van de hoeveelheid melk.

  2. Superleuke winactie!! Allemaal lekkers.. Super!!

    Ik zou de mais-amaranthwafels gebruiken voor een lekkere, lichte vegan lunch:

    1 maisamaranth wafeltje bedekt met avocado, tomaat en een beetje chili
    +
    1 met avocado, mango en boerenkool en wat ginger thai soyu
    +
    een lekkere RiceChaiLatte
    =
    Smullen!!

    Fingers Crossed!! Xo

  3. Mmmm, met rijstmelk maak ik 1 van mijn lievelingskoekjes: Havermoutkoekjes!! Ze zijn superlekker!!🙂

    Voor 12 grote koekjes:
    100 gr havermout, 200 ml rijstmelk, 60 gr gesmolten boter, 1 losgeklopt ei, 8 gr steviapoeder, 1 tl kaneel, snuifje Keltisch zeezout fijn, 75 gr geraspte kokos, 125 gr bloem (bv. 75 gr boekweit + 50 gr volkoren spelt) gezeefd, 1/2 tl natriumbicarbonaat, 35 gr zwarte chocolade in kleine stukjes

    Alle droge ingrediënten heel goed mengen, apart alle natte ingrediënten mengen. Nadien droog bij nat voegen, lepel per lepel en goed roeren

    Op bakpapier op (glazen) bakplaat: 12 hoopjes maken en met vingers, die beetje nat zijn, evenredig plat drukken. 20 minuten in voorverwarmde oven van 160°

    Smakelijk🙂

  4. Oh ik ben verslaafd aan maïswafels! Zo’n pakje haalt bij mij het einde van de dag niet… En die noedels, om ze klaar te maken met aubergine en mango à la Ottolenghi, die zie ik ook wel zitten. Ben het benieuwdst naar die Yannoh… Toch eens proberen🙂 Ik duim (ook op Facebook)

  5. Mmmmmm!!!

    Een pinda saus met die tamari, mengen met de somen! En de vegimix erbij!!

    Daarna een dessertje met de rijstmelk! Mmmmmm

  6. Was al fan op Facebook! Ik zou een frappucino maken met de rice drink moka! En een noedelsoepje met de tamari en somen gaat er ook altijd in.

  7. Muhaha eindelijk eens een vegan rijst-mokka pudding proberen maken! Van die exotische ginger thai soyu word ik ook helemaal wild, benieuwd hoe die onze wekelijkse wok en andere aziatische schotels zal opsmukken… Wat een vegan droompakketje!🙂 Gelukkig was ik al fan op facebook zodat ik dit niet ben misgelopen, vanaf nu volg ik ook via mail.

  8. Oeh, wat een fijn cadeautje! Heel erg leuk🙂.
    Die vegimix klinkt super fijn! Lijkt me ideaal om voor op werk een salade mee te maken, omdat ik daar eigenlijk altijd koud eet. Handig dat het dan zo makkelijk te maken is.
    En eigenlijk ben ik ook wel heel erg benieuwd naar tamari! Ik heb het nog nooit gebruikt maar gebruik wel graag sojasaus in gerechtjes. En als jij zegt dat je smaak lekkerder vindt dan die van gewone sojasaus, zal ik het vast graag gebruiken. Ik denk dat ik er dan een vegan sateetje mee ga maken, van tempeh en een pindasausje van pindakaas en tamari.
    Ah, en die rice drink moka! Lijkt me zo fijn, haha.
    Ik maak heel graag kans op dit pakketje! Ik heb je FB geliked🙂 leuk.
    Geniet in ieder geval van je eigen pakket!
    Liefs!

    1. De vegi mix is inderdaad een goede basis voor een salade. Ik maak het voor ons ook soms als lunch, handig als het snel moet gaan.
      Nu heb ik zin in vegan saté.. Waarschijnlijk heeft het ook te maken doordat ik nu al zo vaak ‘pindasaus’ heb gelezen😀
      Dankjewel trouwens, het pakketje wordt hier al goed gebruikt!

  9. Ik ga voor de Somen noodles! Met wat verse groenten (prei – paprika – champignons – wortels – sojascheuten), kalkoenblokjes, ketjap woksaus en heerlijke noodles heb je meteen een gezond topgerechtje!🙂
    Oja, ik volg je op Facebook en Instagram!
    Groetjes,
    Debbie

    1. Hai Debbie, fijn dat je ook op Facebook en instagram volgt! Dat klinkt als een goed gerecht, alleen jammer van de kalkoenblokjes… Je kunt ze misschien vervangen door gebakken en gemarineerde tofu of de kipstuckjes van de Vegetarische Slager? Bij De Groene Keuken houden we namelijk van lekker eten, maar nog meer van kalkoenen🙂

  10. Ohlala, dat ziet er een heerlijke winactie uit! In heb zoveel zin in de lente en lente-achtige gerechtjes, dus het lijkt me heerlijk om spring rolls te maken met sliertjes somen, in tofu gemarineerd in thai ginger shoyu en heel veel knapperige groentjes… En misschien nog een tamari-pindasausje, waarom niet?

    Blijkbaar volgde ik je nog niet op Facebook, dat heb ik zonet rechtgezet!

  11. Mh een gember-sojasaus noedelsoepje met veggie mix lijkt me heerlijk! Ik ben geen koffiedrinker omwillr van de bittere smaak maar een lekkere soy latte kan er wel in. Wat zou ik graag eens een mocha rice yannoh latte variant uitproberen!

    De groene keuken maakt reeds een tijdje deel uit van mijn facebook-likes en is een bron voor lekkere inspiratie en receptjes!

  12. Heyyyy,
    Ik volg jou op Facebook en Instagram! Wat een leuk productenpakket dat je mag wegschenken! Ik word er instant happy van!🙂
    Op de blog van EVA vzw zag ik het recept voor de superlekkere dressing van tamari, limoen, kokosbloesemsuiker, sesamolie en Thaise basilicum; een dressing die perfect past bij een Aziatische salade. Wel, dit wil ik heel graag eens zelf klaar maken met de Tamari sojasaus uit het Lima-pakket! Duimen maar!🙂
    Vele groetjes,
    Maria

  13. Oef, nog net op tijd mijn blogpostlees-schade van de voorbije week aan het inhalen😀 ik ken de meeste producten van Lima al omdat ik fan ben, maar die Yannoh-granenkoffie kocht ik nog nooit… Daarom ben ik hier het meest benieuwd naar!

  14. Ik ben graag creatief in de keuken! Daarom zou ik met de Vegi Mix van Lima heel graag zelf gehaktballetjes bereiden! Hierbij nog een tomatensausje en pasta en je hebt een supergerechtje!
    Ik volg je op Facebook!
    Groetjes,
    Ann

  15. Wij zijn een enorme fan van de superlekkere Lima Bio Food producten! Quinoa, Kamut penne, Vegi Mix, de exotische en biologische soepen, Somen noodles en Tamari sojasaus zijn onze favorieten! Toegegeven, toen ik m’n man (een vegetariër) leerde kennen, had ik nog nooit vegatarisch gegeten. Maar met de veelzijdigheid van de Lima producten kan je zoveel lekkere gerechten klaarmaken…. dat was echt een openbaring voor me!!🙂

Geef een reactie

