Weekmenu #30

Hopla! We zitten al aan mijn dertigste weekmenu! Ik heb goed moeten nadenken wat we de voorbije week ook alweer gegeten hadden want we hebben al eventjes geen weekmenu meer op voorhand gemaakt, voornamelijk uit tijdsgebrek maar ook een beetje uit gemakzucht. Hopelijk ben ik de komende tijd wat beter in dat menuplannen, want ik mis het en ik merk dat ik gezonder eet als ik vooruit plan. Over dat gezonder eten binnenkort trouwens nog meer, maar nu mijn weekmenu:

Weekmenu #30 | De Groene Keuken

Maandag : Een ‘vluggertje’, want ik was alleen thuis (dat betekent ook meestal pasta, omdat ik zo verliefd ben op pasta). Volkorenspaghetti met tomatensaus en geroerbakte boerenkool.

Dinsdag : Mijn keel deed pijn en ik voelde een verkoudheid opkomen, dat betekende dat het tijd was voor een heerlijke, verwarmende soep. Ik maakte linzen-wortelsoep, waarvan de restjes op woensdag als lunch dienden.

Woensdag : Mijn verkoudheid brak door en ik voelde me een beetje slapjes, daarom maakte ik iets klaar dat snel en makkelijk was: kamut tagliatelle met preisaus. 

Donderdag : Omdat ik nog steeds niet echt zin had om te koken, bleef ik in het thema ‘snel & makkelijk’: bloemkool met basilicum en edelgist in de oven, couscous met olijven en een wheaty steak. Het werd wel erg lekker bevonden door mezelf èn door J.

Vrijdag : Mijn ouders maakten heerlijke frietjes en ik maakte er seitanstoverij bij. Ik proefde ook de Remia Mayolijn (vegan mayonaise) die ik vorige week kocht in de Jumbo in Maastricht, goedgekeurd!

Weekmenu #30 | De Groene Keuken

Zaterdag : Na de paasactie van Bite Back in Hasselt, gingen we bij Love and Food by Roberto eten. Ik vertel er snel meer over, maar we aten o.a. een gefermenteerde salade met tempeh, vol-au-vent met tofu, puree met courgette, rode rijst met maïs en een heerlijke ijstaart van huisgemaakt soja-ijs met rode vruchten.

Zondag : J. was ’s avonds weg, dus ik ging opnieuw bij mijn ouders eten (een groot voordeel van langs je ouders te wonen ; -)). Mijn mama kookte pasta en ik maakte mijn geliefde hurry-up alfredo saus en stoomde wat broccoli.

Wat voor lekkers at jij zoal vorige week?


One thought on “Weekmenu #30

Geef een reactie

