Weekmenu #33 | De Groene Keuken

Weekmenu #33

Het is toch handig zo’n weekmenu. Alleen moet je het wel opschrijven en liefst op voorhand zodat je een boodschappenlijstje kunt maken wat het winkelen weer makkelijker maakt. In mijn hoofd maakte ik twee keer een halve weekmenu, ik schreef niks op, buiten mijn boodschappenlijstje, maar gelukkig kon ik me vandaag wel nog alles herinneren wat we gegeten hadden. Blijkbaar moet ik mijn eigen raad, die ik hier gisteren neerpende beter opvolgen: PLANNEN! Mijn goed voornemen voor vandaag is dat ik vanavond mijn weekmenu plan en opschrijf, ik zal mezelf de komende week dankbaar zijn.

Weekmenu #33 | De Groene Keuken

Maandag : De eerste dag van de week is (blijkbaar) vaak een dag waarop ik kook met restjes. De overgebleven groenten in de koelkast moeten op. Daarom werden het gebakken patatjes met ui, rode paprika en seitan, gebakken groene asperges met look en vegan tartaar.

Dinsdag : Omdat ik mijn aspergesoep zo lekker vind, maakte ik ze deze week opnieuw. Het zou me niet verwonderen als ik ze elke week ga maken tijdens het aspergeseizoen, het moet maar niet zo goed zijn. 

Woensdag : Ik kreeg op woensdag de boeken van Anna Jones toegestuurd van de uitgever. Hallo! Hoe mooi zijn deze kookboeken?! Ze zijn vegetarisch, niet volledig plantaardig, maar zo, zo, zo mooi en alles ziet er overheerlijk uit. ’s Avonds maakte ik gebakken tofu, broccoli met pindasaus en bruine rijst en haalde voor de broccoli met pindasaus meteen inspiratie uit haar boek. Het was echt superlekker, ècht.

Weekmenu #33 | De Groene Keuken

Donderdag : We gingen frietjes bij mijn ouders eten en aten er appelmoes en een hazelnootburger bij. Ik heb iets met appelmoes… ik zou dat eigenlijk zou uit de kookpot kunnen eten. Het moet wel vers zijn, met een klein beetje kaneel, niet uit een pot. En ja, frietjes, omdat ik daar een wekelijkse date mee heb.

Vrijdag : Mijn liefste vrienden kwamen eten, dus besloot ik de kunde van Anna Jones nog eens te volgen, om hen extra te verwennen. Ik maakte haar muhammara en serveerde er zelfgemaakt platbrood bij. De velletjes van geroosterde paprika’s afhalen is zo vreselijke rotklus, maar het was de moeite  waard, de beste muhammara die ik al at. Als hoofdgerecht maakte ik haar moderne moussaka – waar tamelijk veel werk aan was – met een meer dan geslaagd resultaat.

Zaterdag : Soms heb ik zin in burgers en dan maak ik burgers. Ik maakte zelf de buns en bakte burgers van de colruyt (boni selection veggie), deed er wat radijsjes, het loof van radijsjes, gebakken ui, courgette en augurk op. Oh, en veel ketchup, want dat maakt een burger nu eenmaal af.

Weekmenu #33 | De Groene Keuken

Zondag : Een actie aan het dolfinarium in Brugge wordt altijd afgesloten met iets lekkers. We gingen naar Komkommertijd in Gent, daar at ik o.a. pastasalade met artisjok, koolsalade, linzen met knolselder, loempiaatjes, champignon pakora, kokosstoofpotje met wortel, … Het is zowat altijd lekker eten bij Komkommertijd, hoewel het personeel wel wat vriendelijker mag zijn.

Wat aten jullie zoal de afgelopen week? Maken jullie ook een weekmenu?

2 gedachtes over “Weekmenu #33

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Weekmenu’s zijn echt een grote hulp hier!
    Afgelopen week deed ik weer van #kookboekweek en deze keer was ‘The Oh She Glows Cookbook’ aan de beurt. Zo’n goed boek dat ik er volgende week eigenlijk nog uit zou willen koken!
    Wij zijn ook fan van appelmoes en asperges (niet samen, haha!). En Komkommertijd, dat is eeeeeeeeuwen geleden…

Geef een reactie

