L’Huile by CÎME

Als vegan is het niet altijd makkelijk om fijne verzorgingsproducten te vinden. Veel vegans zijn grote Lush fans, maar als vegan met zeer gevoelige huid èn een allergie aan (synthetische) parfums, kan ik niet zo heel veel vinden bij Lush. Ik spoor internet dus al een tijdje af, op zoek naar de perfecte dagcrème en alles wat mijn huid minder droog maakt.

L'huile by CÎME | De Groene Keuken

En toen was daar… CÎME. De prachtige verpakking viel me op waardoor ik uiteraard mee wou weten over dit merk. Wat blijkt, CÎME is niet alleen natuurlijk en biologisch, maar ook nog eens vegan en van Belgische makelij! Anke en Isabel gaven hun job als advocate op om hun eigen lijn van verzorgingsproducten te ontwikkelen. Ze hebben er meteen iets moois van gemaakt, want CÎME is niet toxisch, heeft een ECOCERT label, doet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, wordt niet getest op dieren en wordt gemaakt op basis van bergplanten uit het Himalaya gebergte. Alle ingrediënten zitten in de producten met een reden, ze hebben wetenschappelijk bewezen voordelen voor de huid.

Ik mocht l’huile by CÎME testen voor De Groene Keuken… en wat ben ik daar blij om! Zoals gezegd heb ik last van een droge huid. Ik smeer me nu echter telkens na het douchen in met deze olie en mijn huid voelt veel soepeler aan. De droogolie heeft bovendien een heerlijke, zachte geur. Doordat de parfum afkomstig is van essentiële oliën, volgt er (gelukkig) ook geen allergische reactie. De combinatie van wilde rozenolie, duindoornolie en sesamolie voedt, hydrateert en herstelt de huid. Abrikozenpitolie, dhatelo-olie en wortelextract zorgen voor een gezonde gloed van je huid. Je kunt de olie trouwens ook gebruiken om je nagels, nagelriemen en haar te voeden. CÎME heeft nog meer fijne producten, verschillende lotions, een verzachtende en herstellende balsem, hand crème en een aantal gezichtscrèmes. Voor mensen met een gevoelige huid zoals ikzelf raad ik Under my Skin aan. Slechts na drie dagen met deze dagcrème, voelde ik al een verschil, mijn gezicht voelde heel zacht en soepel aan.

CÎME zorgt dus voor leuke vegan producten die hun doel bereiken en die niet te veel impact hebben op onze omgeving. Je kunt hun producten bestellen op hun website cime-skincare.com, maar je vindt ze ook in verschillende biowinkels.

L'huile by CÎME | De Groene Keuken

___________________________________________________

Noot: Deze recensie verscheen eerder in De Groene Keuken Magazine, Zomer 2015, maar ik ben nog steeds héél tevreden van deze droogolie!


2 thoughts on “L’Huile by CÎME

  1. Hey Sara!
    Ik ben ook steeds op zoek naar gezonde cosmetica. Het is nogal een uitdaging, he? Ook deze van Cîme stond al een keer in mijn badkamer, maar probeerde je al eens gewoon wat kokosolie? Ik heb zelf ook een droge huid en smeer voor het slapen m’n gezicht in met een mini-beetje olie. Een pak goedkoper dan de olietjes uit de winkel en het bevat sowieso geen chemische ingrediënten. 🙂

Geef een reactie

