’t Is herfst! en wat meer info over DGK Magazine

Gisteren werd het officieel herfst, naast de lente, mijn favoriete seizoen. Ik heb me al vaak afgevraagd waarom net die twee seizoenen mijn favorieten zijn. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat het in de zomer meestal té warm is naar mijn zin en in de winter té koud. Het enige dat ik minder leuk vind aan de herfst is dat het weer vroeger donker wordt, ik hou ervan dat je in de zomer tot 10 uur ’s avonds van natuurlijk licht kunt genieten. Oh, en regen, dat vind ik ook niet zo tof, zeker niet als ik naar buiten moet.

Hello Autumn

Maar verder vind ik de herfst echt geweldig! Veel typische zomergroenten zoals paprika en aubergine zijn op het begin van de herfst echt op hun toppunt, omdat ze een hele zomer gegroeid hebben dankzij het zonnetje. En uiteraard is het nu ook dé tijd voor pompoen: in soep, in risotto, in stoofpotjes of ravioli, zelfs in lattes met veel (pompoen) kruiden of als decoratie (trouwens, de combinatie van bvb. paprika en pompoen vind ik echt zalig, zoals in deze soep). Dit seizoen is ook genieten van wandelingen, de typische herfstkleuren, kraakverse appels, opgekruld in de zetel zitten met een dik deken, veel hete thee, zelfgemaakt brood, dikke truien, kaneel en eten dat je verwarmt. Voor mij straalt de herfst gezelligheid uit en krijg ik altijd spontaan een beeld in mijn hoofd van een goed boek, een dekentje over me heen, een tas chaïthee en een stukje warme appeltaart (in realiteit is het meestal allemaal wat minder idyllisch). Met zo’n lofzang voor dit seizoen kan ik er maar beter iets actief aan koppelen… Daarom is dit het ideale moment om weer wat leven in De Groene Keuken te blazen. Kwestie van het hier openbaar te maken en er dan (hopelijk) goed aan te werken.

Ondertussen kreeg ik heel wat vragen over de volgende editie van De Groene Keuken Magazine. Sorry als ik je daar nog geen antwoord op gegeven heb. We stoppen zeker niet met het magazine, maar het gaat wel grondig veranderen.

de groene keuken magazine

We zijn heel erg trots op de afgelopen edities. Het magazine wordt al 2 jaar uitgebracht en we hebben er 6 mooie en interessante magazines van gemaakt (waarvan 4 in papier). Omdat het meeste werk tussen Olga en mezelf verdeeld wordt, kost dat telkens heel veel tijd en moeite. Dat zorgt voor heel wat druk, omdat we beiden ook nog een gezin, een voltijdse job en andere belangrijke nevenactiviteiten hebben. Maar we willen absoluut DGKm niet opgeven, omdat het naast al die tijd en drukte ons ook heel wat voldoening schenkt en we blij zijn dat we hier samen aan kunnen werken. We gaan het concept veranderen en niet op heel erg vaste tijdstippen uitgeven. Zo moeten we ons niet verplicht voelen om elk seizoen met een nieuwe uitgave te komen en kunnen we ons werk aan het magazine meer laten afhangen van andere omstandigheden. We hopen dat dit de werksfeer voor ons aangenamer maakt, maar dat we in de eerste plaats een mooi resultaat blijven leveren. Ik had vaak het gevoel dat ik moest presteren, dat er telkens een beter recept, een origineler idee en meer boeiende inhoud in moest. Daardoor ging ik een andere werkwijze aannemen en dat zorgde voor meer stress. Als ik meer op mijn eigen tempo kan werken en minder rekening moet houden met een deadline (de seizoenen), hoop ik dat de resultaten daardoor ook beter zullen worden. We zijn er echter nog niet helemaal uit of we nu rond thema’s gaan werken, een desserten special gaan maken, of watdanook. Daarom willen we graag wat input krijgen van jou. We kijken vooral erg uit naar reacties van diegenen die de magazines al gekocht hebben. Wat vond je zo leuk aan de vorige edities van DGKm en/of wat vond je dat er beter in kon? Stuur ons zeker een mailtje of een bericht via Facebook! Ook diegenen die het magazine nog niet kochten: stuur ons zeker jouw indruk en laat ons weten wat jij leuk zou vinden in een vegan magazine of e-book.

Nu, wat betekent dit specifiek?: Dat er nog een magazine zit aan te komen, maar dat de datum nog niet bekend is. Uiteraard houd ik je hierover op de hoogte.

Maar in de eerste plaats wil ik graag terug meer bloggen. Ik was vergeten hoe leuk ik dat vind. Er zijn nog zoveel dingen waarover ik het wil hebben, dus er zullen zeker wat algemenere dingen aan bod komen. Maar uiteraard ook nog steeds recepten en boekreviews.

Tot snel!

Ohja, twee jaar geleden verscheen onze eerste Herfst-editie van De Groene Keuken Magazine. Uitverkocht in papier, maar wel nog steeds digitaal beschikbaar!

Geef een reactie

