’t Is bijna Vegan MoFo!

Ja! ’t Is bijna Vegan MoFo! En voor diegenen die mij nog niet zo lang volgen; neen MoFo staat niet voor het bekende “mofo”, maar wel voor Month of Food. Dit jaar start deze mooie maand op World Vegan Day, 1 november dus. Omdat het najaar altijd te druk naar mijn zin is, dacht ik dit geliefde project voor een keertje over te slaan, maar ik heb me toch ingeschreven. Wat kan ik zeggen? Het was sterker dan mezelf. Mijn collectie kookboeken gaf er de aanleiding toe, neem hier alvast een kijkje. Een mooie verzameling hé? Wel, ik ga elke weekdag iets uit een ander kookboek koken. Niet alleen worden zo mijn kookboeken nuttig gebruikt, i.p.v. er bewonderend naar te kijken, maar ik kan jullie ook wat meer vertellen over het kookboek waar ik iets uit gemaakt heb en over het (hopelijk!) lekkere recept dat ik er uit probeerde. Omdat ik maar 5 op 7 dagen uit een kookboek ga koken, heb ik nog altijd tijd voor mijn wekelijkse spaghetti en portie frieten. Of misschien heb ik de tijd, motivatie en genoeg inspiratie om af en toe een receptje met jullie te delen.

corn2016-1-1024x343

Voor wie nog altijd geen idee heeft wat deze Vegan Month of Food eigenlijk betekent: een aantal jaren geleden startten enkele toffe bloggers dit project tijdens de NaNoWriMo (National Novel Writing Month), omdat ze niet alleen hielden van schrijven maar ook van vegan koken. Vegan MoFo combineert deze twee passies. De bedoeling is om zoveel mogelijk te bloggen over vegan eten in één maand. Elk jaar groeit het aantal deelnemers, worden de thema’s gekker en kun je via meer en meer platformen deelnemen (denk: twitter, instagram, facebook, …).

easyvegan-logo-s

Maar, het leuke nieuws is nog niet gedaan. Ook het nieuwe project van EVA gaat van start: Easy Vegan. Easy Vegan is een soort van vegan challenge, waarin je op 21 dagen meer leert over veganisme. Ze nemen je stap voor stap mee op een plantaardige reis. Ik schreef me ook in, uit nieuwsgierigheid. Doe jij ook mee?
Ideaal trouwens de combinatie van deze twee dingen. Want als jij meedoet aan Easy Vegan, kun je deze maand De Groene Keuken ook blijven volgen voor de beste kookboekentips. Yay! En uiteraard, als je nog vragen hebt over veganisme – of dat nu recepten zijn, ‘welke schoenen moet ik kopen?’ of “waar mag ik mij nog mee wassen?” – ik sta klaar met raad! Stuur mij gewoon een mailtje, of stuur een berichtje via Facebook en ik probeer je zeker te helpen.

November is toch zo’n schone maand he?!


5 thoughts on “’t Is bijna Vegan MoFo!

Geef een reactie

