Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Gezond op ’t werk met Julie van den Kerchove!

Vorige week dinsdag zat ik ’s avonds op de trein richting Antwerpen met een goed boek. Ik had er een heel goede reden voor: ik was namelijk uitgenodigd door Tempo-Team voor een Healthy @ Work event met Julie van den Kerchove en Simon van Julie’s Lifestyle.

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Hapjes van All Good

De avond begon goed met lekkere hapjes van All Good: teriyaki cashews, edelgistcrackers, rozemarijncrackers en paprika-tortillachips met guacamole, allemaal raw vegan (vele hartjes daarvoor!). Vervolgens kregen we uitleg van Tempo-Team en Securex over gezondheid op het werk. Wat blijkt? Veel werkgevers willen graag dat hun werknemers gezond blijven, maar weinig doen daar effectief iets aan. Tempo-Team wil daar graag verandering in brengen en organiseert daarom infosessies en workshops over gezonde voeding. Meer informatie over de cijfers vind je hier.

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Raw vegan Pad Thai

Uiteraard zat ik vooral vol spanning af te wachten wat de workshop zou brengen… Mijn nieuwsgierige aard werd beloond met heel wat lekkers! Julie & Simon trapten af met een raw vegan pad thai. Ik geef toe dat ik wat sceptisch was op het begin. Het was een ontzettend koude avond en ik kon wel iets verwarmend gebruiken… Een rauw gerecht zou daar volgens mij niet in kunnen slagen. Maar… ik was verkeerd! Dankzij een dressing op basis van o.a. notenpasta en gember was het een lekker verwarmend gerecht. Zelf eet ik zelden rauw in de winter, maar dit gaat binnenkort toch eens op tafel komen ten huize Groene Keuken.

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Quinoasalade met boerenkool, pesto van erwten en munt en geroosterde pompoen

Na de pad thai mochten we genieten van een quinoasalade met boerenkool, geroosterde pompoen en een pesto van doperwten en munt. Niks kon op tegen die pad thai, maar ook dit werd goedgekeurd. De munt maakte er wel een frisser gerecht van dan ik in de winter verkies. Omdat ik mijn trein nog wou halen, kon ik helaas de speculoos- en marsepeinballetjes niet meer maken en proeven. Maar ik kon wel naar huis met heel wat lekkers en Julie’s boek: Julie Natuurlijk, waarover ik later meer zal vertellen.

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Simon & Julie

De boodschap van de avond was vooral dat gezond eten ècht niet moeilijk hoeft te zijn. Dat weten we allemaal wel, maar het is altijd goed om er nog eens aan herinnerd te worden. Het was vooral leuk om een koppel gepassioneerd te horen vertellen over hoe gezonde voeding een grote rol in hun leven speelt en om het hen te zien klaarmaken. Dat het ontzettend tof was om dat allemaal te proeven, dat is vanzelfsprekend!

Als je zelf nog op zoek bent naar gezonde lunches die makkelijk zijn mee te nemen, probeer dan onze zomerse pastasalade, courgettenoedelsalade of de quinoasalade met mangodressing.

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Massaging the kale!

Healthy at work met Julie van den Kerchove | De Groene Keuken

Heerlijke limonades

6 gedachtes over “Gezond op ’t werk met Julie van den Kerchove!

  1. Julienne zegt:

    Haha, ik dacht eerst bij die foto van de boerenkoolmassage ‘huh, Julie had toch een gebloemd bloesje aan?’ en zag dan pas dat ik het zelf was…

    Was inderdaad een hele leuke en lekkere avond, nog eens bedankt om aan mij te denken 😉

  2. Kelly zegt:

    Mooie foto’s! ❤
    Ik heb trouwens zojuist de quinoa-boerenkoolsalade gemaakt, maar dan met peterselie-erwtenpesto omdat ik geen munt vond. Minder fris en dus iets 'winterser' 🙂

Geef een reactie

