2016 - 2017 | De Groene Keuken

De beste 5 van 2016 + de 6 doelen voor 2017!

Een paar dagen geleden verwelkomden we het nieuwe jaar. Voor de één was 2017 misschien al wat meer welkom dan voor de ander. Zelf was ik blij dat ik 2016 achter me kon laten. Niet dat het zo’n vervelend jaar was, want ik heb heel erg leuke dingen gedaan en leuke mensen en dieren om me heen gehad. Maar het was zo’n jaar waarin alles wel wat beter kon. Zo hoop ik bijvoorbeeld dat mijn passie voor koken dit jaar meer terugkomt. Die is uiteraard niet helemaal weg, maar ze staat wel maar op een laag pitje.

2016 - 2017 | De Groene Keuken

Omdat ik me vandaag toch vooral wil focussen op alle leuke dingen uit 2016, bekijk ik de beste 5 blogposts van De Groene Keuken uit het afgelopen jaar. Want zo’n terugblik is toch altijd tof!

Aspergesoep | De Groene Keuken

  1. Aspergesoep
    Ahja, dat snap ik dus volledig dat mijn recept voor aspergesoep DE beste blogpost van 2016 is. Ik verlang alweer naar de lente. Niet alleen voor mijn aspergekes natuurlijk, maar ook omdat alles dan weer begint te groeien en omdat dat vaak zorgt voor broodnodige energie.
  2. 5 leuke plekjes in Amsterdam (voor vegans)
    Amsterdam is ook zo’n prachtige stad waar ik ècht van heb genoten. Perfect ook voor een dagtripje. Dat ze er zoveel heerlijke vegan opties hebben is echt geen bijzaak!
  3. 40 Dagen vol lekkers!
    Het verwonderde mij dat deze post tussen de beste 5 van 2016 zat. Het is natuurlijk wel een leuke post om aan te tonen dat we als vegans meer dan gras vreten.

    Dalsoep met rode linzen en wortel | De Groene Keuken

  4. Dalsoep van rode linzen en wortel
    Deze soep mocht van mij op de tweede plaats staan. Maar ’t is uiteraard pas laat in het jaar gepost. Als je deze dal dus nog niet gemaakt hebt, het is het moment! Perfect om tijdens die vreselijk koude weer je een pittige kick te geven.
  5. Gezond op ’t werk met Julie van den Kerchove
    Mijn laatste blogpost van het jaar staat toch nog in mijn top 5. Waarschijnlijk heeft Julie daar meer mee te maken dan mijn schrijfkunsten, maar toch fijn dat het zo’n populaire post blijkt te zijn. ’t Was dan ook allemaal heel lekker. Ondertussen heb ik trouwens al wat meer gekookt uit “Julie Natuurlijk”…

Wat staat er dan voor 2017 op de planning? Wel, ik heb me weer een paar goede blogvoornemens gesteld en ik hoop ze toch te halen.

  • Ik wil terug meer weekmenu’s posten, omdat ik dat zelf leuk en handig vindt want zo heb ik zelf een overzicht van wat ik lekker en gemakkelijk vond om te maken (dus kan ik deze lijstjes zelf gebruiken wanneer ik weinig inspiratie heb om te koken). Maar ook omdat uit reactie’s blijkt dat veel mensen er toch iets aan hebben en iedereen zo kan zien dat ik als vegan gevarieerd en smakelijk eet!
  • Elke maand minstens 1 kookboekreview. Hopelijk zelfs meer, want niet alleen wil ik proberen om 1 keer per maand een #kookboekweek te houden, maar ook elke maand mee te doen aan de Vegan Cookalong op facebook. Een mooie manier om wat afwisseling te brengen in onze maaltijden, maar ook om mijn kookboeken meer te gebruiken.
  • Vaker mijn recepten delen. Zoals ik al zei is 2016 niet zo’n productief jaar geweest, maar ik heb toch nog enkele nieuwe (goed gelukte!) recepten gemaakt. Jammer genoeg schiet mijn zin er vaak aan in om ze te delen op De Groene Keuken. Het nut van een vegan blog gaat zo een beetje verloren… Daarom is mijn doel om dit jaar mezelf toch te motiveren om er mooie foto’s van te maken en de recepten te posten. Wat me trouwens ook op mijn volgende voornemen brengt:
    Koekjes uit Veganistisch Koken + WINACTIE | De Groene Keuken
  • Meer aandacht schenken aan fotografie. Hoewel ik heel erg hou van foodfoto’s maken, maak ik vaak excuses om het niet te doen. “Er is geen licht”, “Het eten wordt koud”, “Ik heb niet genoeg restjes”, “Ik heb geen tijd”, … Vaak kloppen die excuses wel, maar dan moet ik er op voorhand gewoon meer rekening mee houden. Het resultaat loont zich vaak dus moet ik het gewoon doen.
  • Een beetje buiten het blog is ook terug starten met nieuwe magazines (of zoiets). We zijn nog een beetje aan het bekijken hoe we het nu juist gaan aanpakken, maar ik merk dat er vraag naar is (wat ik ècht, ècht, ècht ONTZETTEND LEUK vind!) en ik begin ook terug wat inspiratie en zin erin te krijgen.
  • Als laatste zou ik graag ook wat meer artikels schrijven. Over hoe veganisme verband houdt met andere -ismes, over dieren(rechten), over mijn weg naar minder afval, over vegan eten in het algemeen en wat specifieke dingen, … Kortom: dingen die mijn aandacht trekken en me interesseren. Ongetwijfeld zijn er meerdere mensen die zich in die dingen interesseren 😉

Graag sluit ik af met iets wat ik in november was vergeten (echt, zo’n grote fout, ik schaam me!). De winnaar van Veganistisch Koken van Celine Steen & Joni Marie Newman is Erik VANDEN EYNDE (gekozen met een random nummer-kiezer)! Gefeliciteerd Erik! Je mag me jouw adresgegevens mailen en dan zorgt ik dat dit leuke boekje bij jou terecht komt.

G E L U K K I G   N I E U W J A A R !

3 gedachtes over “De beste 5 van 2016 + de 6 doelen voor 2017!

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Ook hier hoop ik dat 2017 meer kookplezier brengt! Je voornemens zien er heel leuk uit, ik ben benieuwd naar je nieuwe blogposts dit jaar!
    Je foto’s vind ik trouwens wel erg goed hoor! Ik merk dat ik er de laatste tijd zelf weinig aandacht aan schenk, maar het zal misschien beteren in de lente, als er wat meer licht is (zie? ook hier, excuses :-)).

Geef een reactie

