Weekmenu #34 | De Groene Keuken

Weekmenu #34

Eén van mijn goede voornemens was om terug weekmenu’s online te zwieren. Wel, hier is het eerste van dit jaar… Een maand vertraging, maar ik maak dat goed met wat lekkers.

Weekmenu #34 | De Groene Keuken

Woensdagochtend begon trouwens het allerbeste met een ontbijt van pannenkoeken samen met Jo. Vroeg opstaan heeft soms zijn voordelen!

Maandag : Wortel-linzensoep
Een twist op mijn recept voor dal. Ik zeg het opnieuw: het lijkt wat magertjes zo’n soepje als avondeten, maar dankzij de linzen vult dit ontzettend goed en het is echt megalekker.

Weekmenu #34 | De Groene Keuken

Dinsdag : geroosterde wortel en rode biet met noedels met aubergine en mango uit “Plenty“.
Mijn uitgebreid verhaal over de wortel en rode biet vind je in het recept, ik zal het er vandaag op houden dat het snel en lekker is. Omdat er een aubergine in mijn groentepakket zat, probeerde ik eindelijk het noedelrecept van Ottolenghi uit, het stond namelijk al een hele tijd op mijn te-maken-lijstje. Het stelde niet teleur!

Geroosterde biet en wortel met zoete | De Groene Keuken

Woensdag : geroosterde witte kool, kruidige witte kool met wortel en aardappel, rijst en tempeh bacon.
Ik bleef met mijn honger naar geroosterde groenten zitten en probeerde dit keer witte kool in de oven uit. Het was lekker, maar ik zal nooit verliefd worden op witte kool. Het andere gerecht met de witte kool was meer mijn ding, ik vond het zelfs zo goed dat ik het recept nog wat ga aanpassen zodat ik het met jullie kan delen.

Sopranos inspired baked ziti | De Groene Keuken #vegan #veganmofo #vgnmf15

Donderdag : Ziti met seitan (in plaats van met balletjes).
Pasta en seitan maken mij gelukkig. Is dat gesproken als een echte foodie? Maakt niet uit, maar het is zo. Ik maakte er dit keer gewone seitan bij in plaats van de balletjes, omdat dat iets minder arbeidsintensief was. Ik maak trouwens ook standaard het recept voor 4 personen, omdat ik dan de middag nadien restjes heb.

Vrijdag : Champignonsoep gevolgd door een trio van groentekroketjes bij De Preuverie.
Jo en ik gingen een paar weken geleden ‘voor het eerst terug’ eten in De Preuverie. We waren er al een paar jaar niet meer geweest, maar gaven het nog een kans. Die keer was het eten echt lekker maar deze keer is het ons wat minder bevallen. De soep vond ik super, de groentekroketjes waren een beetje flauw en het slaatje erbij iets te fris voor de tijd van het jaar. Jo had de burgercombinatie genomen en beide proefden ze een beetje zurig. Maar goed, ik wil niemand een afkeer van dit restaurant doen krijgen, want er zijn veel vegan opties en de keer voordien smaakte het ons wel.

Zaterdag : Frietjes van de frituur met een seitanworst van Maya.
Omdat ik pas om 20u thuis was van een dag werken, ging Jo frietjes halen en bakte ik snel een seitanworst van Maya erbij. Wees gerust, ik at mijn portie konijnenvoer bij de lunch.

Zondag : Kroketten met spinazie en een thüringerworst met véél gebakken ui.
Zondag(voor)middag brunchten we gezellig samen met vrienden bij Café Kamiel in Antwerpen. Terug thuisgekomen waren we allebei een beetje suf, ruimden het huis –toch- op, gingen met onze hondjes naar de hondenweide en toen had Jo zin in kroketten. Met heel veel tegenzin *kuch* gaf ik toe en we aten opnieuw vet gefrituurd eten. Het smaakte.

Weekmenu #34 | De Groene Keuken

2 gedachtes over “Weekmenu #34

  1. Julienne zegt:

    Ooh, die brunch ziet er heerlijk uit! Zet ik op mijn ‘to try’ lijstje!

    En haha, toevallig at ik vorige week ook voor de eerste keer geroosterde witte kool. Ik wreef de ‘steaks’ in met een geplet teentje look, dat gaf wel wat extra schwung 🙂 ik ga het zeker nog klaarmaken!

Geef een reactie

