Weekmenu #35 | De Groene Keuken

Weekmenu #35

Het is geen goed idee om een blogpost te schrijven over je weekmenu als je honger hebt. Als ik bekijk wat ik afgelopen week heb gegeten, krijg ik overal spontaan terug zin in.

Weekmenu #35 | De Groene Keuken

Maandag : Spaghetti met vegan bolognesesaus.
Op maandag is het altijd fijn om snel iets klaar te hebben. Ik geraak namelijk altijd moeilijk op gang in het begin van de week… En, eerlijk is eerlijk, ik zou best elke dag spaghetti kunnen eten, het is altijd één van mijn favoriete gerechten geweest.

Dinsdag : Paprika gevuld met rijst, tomatensaus, champignons, olijven, walnoten en zongedroogde tomaat.
Toen ik groenten ging kopen, heb ik 5 minuten voor de paprika gestaan. Normaal gezien koop ik geen zomergroenten in de winter, maar ik had zo ontzettend veel zin in paprika dat ik overstag ging. Ik maakte ineens één van mijn favoriete gerechten met paprika, ééntje dat gebaseerd is op dit gerecht.

Weekmenu #35 | De Groene Keuken

Woensdag : Pizza.
Niks zo goed als homemade pizza! Het is altijd wat extra werk om het deeg zelf te maken, maar het smaakt dan ook extra goed. Mijn recept voor pizzadeeg en beleg staat in het vierde magazine van De Groene Keuken (tip: het staat in de preview op issuu). Mijn beleg bestond dit keer uit tomatensaus, kruiden, look, rode ui, rode paprika, champignons, artisjok, zwarte en groene olijven. Ik gebruik bijna altijd hetzelfde beleg omdat dit nu eenmaal mijn favorieten zijn.

Donderdag : Potluck met pompoensoep, kervel-raapsteeltjessoep, twee soorten lasagne, couscous, een Marokkaans stoofpotje en goulash.
Een potluck onder vegans is altijd een feest! Echt, gesmuld dat ik heb! Ik had eigenlijk al een béétje te veel gegeten toen bleek dat er ook nog dessert was (dankje Ellen!). Ik heb het vol liefde uitgelepeld en ben ’s avonds in bed gerold…

Vrijdag : Frietjes met veldsla, een wheaty steak en peperroomsaus.
Dit was traditionele kost maar dan vegan en minstens zo goed.

Zaterdag : Indisch gekruide bloemkool en doperwten, witte bonen en spinazie in Indisch gekruide tomatensaus met rijst.
Ik wou snel maar lekker avondeten op tafel zetten (eigenlijk is ‘snel en lekker’ heel vaak mijn doel als ’t op eten aankomt…) en deze gerechtjes slaagden daar wel in. Het kon allemaal iéts beter, maar een uitprobeersel kan niet altijd vanaf de eerste keer een schot in de roos zijn.

Weekmenu #35 | De Groene Keuken

Zondag : burgerdag.
Ik wou nog eens een zondag luierdag doen, maar er stond te veel op mijn to-do-lijstje, waardoor het eerder een luie avond werd en burgers daar goed in pasten. De broodjes werden wel zelf gemaakt, maar de burgers kwamen uit de diepvries, nog van die goede tijd dat de boniburgers van de Colruyt vegan waren. Zeer smakelijk met flink wat ketchup, veel gebakken ui en wat knapperige groentjes erbij.

Wat voor lekkers at jij afgelopen week? Nog tips voor op mijn komende weekmenu(‘s)? 

10 gedachtes over “Weekmenu #35

  1. Hanne Michiel zegt:

    ik hou van weekmenu’s! mijn lekkers deze week: auberginerolletjes gevuld met tofuricotta, gepofte aardappelen gevuld met tuinbonenspread en radijsjes (tuinbonen uit de diepvries), rode-linzenstoofpotje, en een bietensalade met quinoa, kikkererwten en venkel. ik ben weer goed aan het voorbereiden, op zondag 2-3 uurtjes in de keuken en dit allemaal klaar voor de week 🙂 jouw indische zaterdag klinkt ook heerlijk!

Geef een reactie

