Weekmenu #36 | De Groene Keuken

Weekmenu #36

Ik begin altijd met het goede voornemen om op maandag mijn weekmenu te posten, maar soms/vaak komt daar dan toch weer iets tussen. En als het dan al donderdag is, dan twijfel ik om het nog te publiceren… Want we gaan tenslotte al richting weekend. Het is echter een menuutje dat te goed is om niet online te zetten. Ik heb vorige week namelijk elke dag, ècht elke dag, lekker gegeten.

Maandag : de beste misosoep met boekweitnoedels, prei, champignons, wortels, erwten, broccoli en tofu.
Als ik goesting krijg in véél groentjes, dan maak ik vaak deze soep. Meestal – bijna altijd – maak ik een beetje te veel, zodat ik de middag nadien de restjes op kan eten als lunch.

Valentijnsmenu Loving Hut Veganerie, Leuven | De Groene Keuken

Dinsdag : Valentijnsdiner in de Loving Hut Veganerie.
Daar sprak ik eerder al uitgebreid over… Ik denk er met heimwee aan terug.

Woensdag : groenten in kaassaus met puree en wheaty merguez worstjes.
Vroeger at ik altijd patatjes met kaassaus wanneer mijn mama witloof met ham in kaassaus maakte. Nu had ik daar al een tijdje zin in (in de patatjes met kaassaus, want van witloof en ham ben ik nooit echt fan geweest)… En als ik al lang zin heb in iets wat niet vegan is, dan maak ik daar gewoon een vegan versie van. Dit was echt net wat ik nodig had! Ik heb mijn buikje rond gegeten. De merguez worstjes pasten er trouwens perfect bij, omdat het gerookt-pittig smaakje een goed contrast vormt met de kaassaus.

Weekmenu #36 | De Groene Keuken

Donderdag : spaghetti bolognese.
Omdat mijn lievelingsgerecht zowat elke week op het menu staat.

Vrijdag : frietjes met sla, champignons en een boni burger (uit de tijd dat ze nog vegan waren…).

Zaterdag : risotto met erwten en champignons.
Zaterdag werd een (vrijwilligers)werkdag en die eindigde wat later dan ik gepland had. Om snel iets klaar te hebben, maakte ik een risotto. Dat klinkt misschien raar, maar het is op 20 à 25 minuutjes klaar en toch lekker vers. Ik maakte mijn lievelingsrisotto met champignons en voegde er erwten aan toe. We strooiden er nog wat jeezano prosociano over, ‘omdat het kan’.

Zondag : Zuid-Afrikaanse soep, een burger en een brownie.
We maakten weer een tripje naar Leuven, om burgers te smullen op de burgerdag tvv Frans Claes. Uiteraard was alles weer superlekker!

Wat voor lekkers at jij vorige week?

3 gedachtes over “Weekmenu #36

Geef een reactie

