Weekmenu #37 | De Groene Keuken

Weekmenu #37

Dit klinkt echt ontzettend asociaal, maar ik kook graag voor mezelf. Ik kook héél erg graag voor anderen, omdat ik dan al dat lekkers kan delen. Maar wanneer ik voor mezelf kook, moet ik nergens rekening mee houden. Ik maak simpelweg datgene waar ik zin in heb (hoewel – dat is ook niet altijd een makkelijke opgave, ontdekken waar ik nu ècht zin in heb) en ik eet wanneer ik honger heb. Ik vind het dus prettig om voor mezelf te koken… voor een paar dagen. Na die paar dagen mis ik de complimentjes over mijn kookkunsten en mis ik de gezellige gesprekken tijdens het eten, of gewoon het samen -al etend- naar tv kijken, want dat doen we ook soms wanneer we beide te moe zijn om veel te praten.

Maar goed, ’t is niet omdat mijn wederhelft op vakantie is, dat ik hier sentimenteel moet doen. Ik wou dus mijn weekmenu van vorige week delen:

Maandag : penne met kaassaus, broccoli en erwtjes, gegratineerd met no-muh kaas.
Dit was ècht comfort food van de bovenste plank. En die no-muh kaas… zo lekker!

Dinsdaghomemade pizza met artisjok, ui, paprika, champignons, olijven en zelfgemaakte pizzakaas.
Toen ik aan Jo voorstelde om pizza te maken, zei hij dat zijn mama daar net veel zin in. Ideaal dus, als de schoonouders komen eten, iets maken wat ze ook nog eens graag willen eten. Met pizza kun je trouwens nooit kwaad doen. Toch?

Woensdag : puree met champignonsaus, rode kool en geroerbakte spruiten.
Ik vraag me af wat dat ineens is, ik heb de laatste tijd zin in van die simpele ‘boerenkostgerechten’. Die puree met die saus en daar rode kool bij, het was echt superlekker. (Ik weet het, over de spruiten zwijg ik, ze waren lekker maar het zijn nog steeds geen favorietjes).

Weekmenu #37 | De Groene Keuken

Donderdag : frietjes met champignonroomsaus en een seitanworst.
Onze traditionele frietjesdag (vrijdag) kon niet doorgaan, dus at ik een dag vroeger frieten bij mijn ouders. Ze maakten champignonroomsaus van zelfgekweekte oesterzwammen… zo lekker! Echt, er zat tien keer zoveel smaak in de zwammen en ze waren bovendien lekker stevig.

Vrijdag : penne met rode pesto.
Omdat ik ’s avonds niet thuis kon eten, maakte ik me een simpele pasta met pesto om mee te nemen.

Zaterdag : penne all’arrabbiata met paprika en champignons.
Aangezien ik op vrijdag te veel pasta had gekookt, maakte ik me er op zaterdag een andere overheerlijke saus bij. Lekker pittig en boordevol groentjes.

Zondag : frietjes met tartaar, mom’s chiliburger en bitterballen.
Na een actie voor de sluiting van het dolfinarium in Brugge, rijden we meestal langs Gent om daar iets te eten. Vaak kiezen we voor de Frietketel, omdat het nu eenmaal awesome is om zoveel vegan opties te hebben in een frituur (en omdat we allemaal van frietjes houden)!

3 gedachtes over “Weekmenu #37

  1. Julienne zegt:

    Mo man toch, ik mag hier ’s avonds echt niet meer komen lezen, krijg er altijd honger van voor het slapengaan!

    Tips voor een lekker sausreceptje? Dat mist mijn man het meest van zijn mama’s “boerenkost”…

Geef een reactie

