Weekmenu 38 | De Groene Keuken

Weekmenu #38

Vorige week sloeg ik een weekmenu over… en dat tijdens Dagen Zonder Vlees! Maar ik at nogal vaak hetzelfde en het was eigenlijk niet echt een voorbeeld van een gezond menu, het was zo’n week waarin het comfortfood-gehalte heel hoog was. Enfin, vandaag deel ik een ‘gewoon’ weekmenu, met twee keer kroketten, want da’s natuurlijk geen comfortfood hè… 😉

Maandag : restje baked ziti + rijst, linzen, erwten en veldsla met een tahinidressing.
Op zondag maakte ik ziti en we aten dit restje op met een gezond en lekker slaatje.

Ovenfrietjes | De Groene Keuken

Dinsdag : ovenfrietjes met rode kool, geroosterde bloemkool en tartaar.
Mijn zin in ‘boerenkost’ neemt niet af, vooral van rode kool op de traditionele manier klaargemaakt, kan ik echt genieten.

Woensdag : Mega Vega pizza bij Otomat in Gent.
Op 8 maart trokken we richting Gent om deel te nemen aan de Mars tegen Seksisme. We koppelden het aangename aan het nuttige en gingen een vegan pizza eten bij Otomat, in superfijn gezelschap genoot ik van een lekkere (en originele!) pizza.

Donderdag : Afhaal bij Peas, Hasselt: Gratin van zoete aardappel met pindasaus en een fris slaatje + Aziatische noedelsalade met sperziebonen, komkommer en pinda’s.
Een vergadering rond etenstijd in Hasselt, dat betekent het ideale moment om Peas eens uit te proberen. Peas is een nieuw afhaalrestaurant in Hasselt, begonnen met vegetarische lekkernijen en sinds kort volledig vegan! ’t Was trouwens echt lekker, vooral de noedelsalade.

Vrijdag : Kroketten met champignons, spinazie en een winterburger.
Mijn schoonouders maakten kroketten. Ik zeg nooit neen tegen kroketten! (tenzij dat ze niet vegan zijn natuurlijk… ik zeg dus nooit neen tegen vegan kroketten ;-))

Zaterdag : Spaghetti met bolognesesaus.
Want een week vol lekker eten kan niet bestaan zonder pasta.

Weekmenu 38 | De Groene Keuken

Zondag : Pompoensoep, vol-au-vent met kroketten en frangipanetaart.
Eetbenefiet ten voordele van Bite Back in de Loving Hut in Leuven. Ja, weer kroketten… Ik dacht eerst nog puree te nemen, maar ik kan dus geen neen zeggen tegen kroketten. Superlekkere vol-au-vent trouwens! En de frangipanetaart was to-die-for! En dat allemaal voor het goede doel… het leven kan zwaar zijn.

Om nog beter af te sluiten, maak ik vandaag ook de winnaar van de Lima wedstrijd bekend! Kaat gaat kunnen smullen van haar vegan au vent. Proficiat Kaat, geniet van je pakket!

5 gedachtes over “Weekmenu #38

Geef een reactie

