Weekmenu #40 | De Groene Keuken

Weekmenu #40

Mijn veertigste weekmenu komt online tijdens 40 Dagen Zonder Vlees, toeval of niet? In ieder geval zitten de deelnemers al over de helft. Super toch dat zoveel mensen zich inzetten om tijdens deze periode vlees tot een minimum te beperken? Maar ik geef toe dat ik heel hard hoop dat de meeste deelnemers dierlijke producten simpelweg aan de kant laten staan na dit groene event.  Als er trouwens iemand is die nog met vragen zit of tips nodig heeft, laat het zeker weten!

Maar nu, op naar mijn weekmenu!

Dalsoep met rode linzen en wortel | De Groene Keuken

Maandag  : Dal van rode linzen en wortel
Mijn koelkast was leeg, buiten wortels (want ik zei eerder al dat ik er echt niet mee kan leven als er geen wortels in mijn koelkast liggen), daarom: dal!

Dinsdag : Spaghetti bolognese
Met sojagehakt en wortel dit keer. Spaghetti, my love.

Risotto van quinoa met radijzenbladpesto en bloemkoolchips | De Groene Keuken

Woensdag : Quinoa risotto met asperges, erwten en spinazie met bloemkoolchips en pesto van radijzenblad
Mijn gerecht voor de lentekeuken was hier echt een schot in de roos. Ik ga het zelf nog regelmatig maken!

Donderdag : Homemade pizza met tomatensaus, cashewkaas, artisjok, ui, radijzenbladpesto, olijven en champignons
Nothing beats homemade pizza.

Vrijdag : Frietjes met seitanstoverij en sla
Meer moet dat niet zijn, zalig trouwens nog eens genieten van zelfgemaakte stoverij (en mijn mama’s zelfgemaakte frieten, ahja!).

Weekmenu #40 | De Groene Keuken

Zaterdag : Uiteten in de Loving Hut Veganerie, een menu van Het Kaboutervrouwtje met witloofsoep, een trio van lasagne en tiramisu.
Was erg lekker! Van witloof ben ik geen fan, maar omdat er wat geraspte appel in de soep zat, vond ik het best te eten. De lasagnes waren erg lekker, vooral de versie met vegan kaas en champignons. En ook de tiramisu was super, net zoet genoeg.

Zondag : Uiteten in Komkommertijd, ik at o.a. van een zwarte bonen-wortel-broccolischotel – mini-loempia’s – een slaatje van champignons, olijven en paprika – aardappelschotel met sojagehakt – pasta pesto – geroosterde groentjes – gestoofde bieten, raap en maïs – …
Het voordeel aan een dolfinariumactie in Brugge is en blijft dat we daarna uiteten gaan!

Weekmenu #40 | De Groene Keuken

Tips voor mijn volgende weekmenu zijn altijd welkom! Wat voor lekkers at jij de afgelopen week?

2 gedachtes over “Weekmenu #40

Geef een reactie

