Weekmenu #42

Afgelopen week aten we veel simpele dingen en we gingen twee keer uit eten (nothing fancy, maar niet moeten koken voelt ook eens als luxe).
Maandag : dalsoep van rode linzen en wortel
Deze soep smaakt altijd, zelfs als het warm is! Ik deed er dit keer wat andere kruiden in; geen currypoeder maar wel koriander en wat gedroogde lavas.
Weekmenu #42 | De Groene Keuken
 
Dinsdag : smokey BBQ burger met potato wedges, tartaar en bitterballen in de Loving Hut Veganerie
Jo had een vergadering in Leuven en ik had de luxe dat ik wat vroeger kon stoppen met werken, dus dan maken we er meteen een date van in het leukste fast food restaurant van Leuven en omstreken! Ik neem zowat altijd de Toscana burger, maar dit keer koos ik eens voor iets anders.
 
Woensdag : goulash met rijst
Goulash met zelfgemaakte seitan… dit behoort echt tot één van mijn favoriete gerechten. Veel zacht gestoofde ui en paprika, met gebakken seitan en flink wat kruiden. We vonden het allebei niet erg dat we de middag nadien nog een restje konden oppeuzelen.

Goulash (uit De Groene Keuken Magazine #6) | De Groene Keuken

Donderdag : aspergesoep
’s Middags aten we heel wat later dan verwacht, waardoor we ’s avonds niet veel honger hadden. Het ideale moment voor een soepje dus. Dit jaar zet ik mezelf trouwens als doel om zoveel mogelijk asperges te kunnen eten in het seizoen, haha!
Vrijdag : frietjes met een winterburger van la vie est belle, champignons en salade
Vrijdag friet-dag!
 
Zaterdag : pizza vegetariana
Na een meer dan geslaagde actie met Bite Back, gingen we met enkele activisten pizza eten. Als je een vegetarische pizza zonder kaas neemt bij That’s Amore, is deze vegan en… smakelijk!
Zondag : mac’n’cheese met erwtjes en no-muh melty
Omdat het zo’n prachtig weer was, werd het koken tot een minimum beperkt. Vegan mac’n’cheese to the rescue! Ik kookte volkorenpasta, maakte kaassaus op basis van cashewnoten en edelgist, gooide er erwten uit de diepvries bij en deed er wat no-muh melty bij. Easypeasy!
Heb jij nog topgerechten gemaakt afgelopen week?
Een gedachte over “Weekmenu #42

Geef een reactie

