Weekmenu #43 | De Groene Keuken

Weekmenu #43

Een blogpost schrijven terwijl ik pannenkoeken aan het bakken ben, het is eens iets anders. Het voordeel hiervan is dat ik zometeen iets kan eten, want ik krijg meestal honger als ik zie wat ik de voorbije week heb gegeten. Vorige week was er trouwens geen weekmenu omdat we een paar dagen achter elkaar gingen uiteten. Maar meer daarover binnenkort!
Weekmenu #43 | De Groene Keuken
Maandag : cashewroom-prei-erwtensaus met volkorenpasta.
Eén van mijn lievelingsgerechten met prei blijft pasta met prei-roomsaus. Supersimpel en zo lekker. Omdat ik geen sojaroom meer in voorraad had, maakte ik de saus dit keer met cashewroom en het werd nog lekkerder. Uiteraard deed ik er flink wat edelgist op.
Dinsdag : gewokte paprika, prei, look, gember, champignons en broccoli met gebakken tofu, boekweitnoedels en pindasaus.
Dit kan ik makkelijk elke week eten! Boordevol groenten en die pindasaus he… dat maakt het af. Mijn schoonouders smulden er ook van.
Woensdag : bunny burger van PEAS
’s Avonds een vergadering en onze eerste yogales (yay!), dat maakte dat ik geen tijd had om te koken. Gelukkig is er dan PEAS waar we iets lekker vegan kunnen afhalen.
Weekmenu #43 | De Groene Keuken
Donderdag : broccoli basil broth uit Naturally Nourished van Sarah Britton en homemade empanadas.
Ik deed terug een keertje mee met de vegan cookalong en maakte de broccolisoep uit Sarah Britton’s nieuwe boek. De soep was heerlijk! Qua broccolisoep ben ik iets meer fan van de cheezy broccolisoep uit Blissful Bites, maar deze versie was lekker fris. Ik maakte de soep wel zonder noedels, omdat we nadien nog empanadas aten. Het was de eerste keer dat ik zelf empanadas maakte en het was meteen een schot in de roos! Verrukkelijk waren ze.
Vrijdag : aardappelkroketten met vol-au-vent.
Ah, zelfgemaakte vol-au-vent, daar kan toch weinig tegen op… Wie trouwens nog op zoek is naar vegan aardappelkroketten: de kroketten van de Aldi zijn vegan en die van Everyday van de Colruyt ook!
Zaterdag : vegan smokey deluxe burger bij Vegaverso .
Omdat we al zo vaak in de Veganerie gaan eten, werd het tijd om nog eens een bezoekje te brengen aan Vegaverso in Leuven. Ik ging voor een deluxe burger en het resultaat was er naar, een gigantische burger, waar ik het laatste stuk helaas van aan Jo heb moeten geven, want ik kreeg m echt niet op (een stukje kersentaart een half uurtje later maakte dat wel goed).
Weekmenu #43 | De Groene Keuken
Zondag : falafel (met frietjes en rauwkost), basilicumhummus, muhammara en okra in tomatensaus met platbrood.
Jo ontdekte een nieuw plekje in Hasselt waar ze veel vegan opties hebben: Shaam. We konden niet anders dan dat meteen uit te proberen. Het is een Libanees restaurant waar je ook kunt afhalen. Ik was gek van alles, maar de okra en de hummus stolen mijn hart.
4 gedachtes over “Weekmenu #43

  1. Merel zegt:

    Mmmm ik zie dat jij deze week heerlijk hebt gegeten! Ik vind Naturally Nourished een erg fijn kookboek, de soep heb ik nog niet geprobeerd maar hij ziet er erg lekker uit.

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Dat klopt als een bus ^^
      Ja, je moet de soep zeker eens proberen. Is klaar in een mum van tijd en het was erg smakelijk. Ik heb het boek zelf (nog) niet, ik heb dit recept gewoon via de cookalong gemaakt, maar hij staat wel op mijn (veel te lange) verlanglijst.

Geef een reactie

